ارائه محتوا و خدمات – آموزش بهینه سازی سایت – #5

ایجاد محتوای منحصر به فرد , جذاب , قابل درک و استفاده برای کاربران , مفید، یک عامل تعیین کننده در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است.


مهدخت یافتیان 3 دیدگاه بهینه سازی وب سایت Sunday, 1st May , 2011 15891 بازدید

تولید محتوا

تولید محتوای درست ، مفید و کاربردی

کاربران وقتی محتوای خوب را می بینند، می شناسند و می خواهند دیگران را به سمت آن راهنمایی کنند. این کار از طریق پست های وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی، ایمیل، فروم ها و سایر راهکارها قابل اجرا می باشد.محور اصلی صحبت ما این است که چه چیزی باعث ساخت و ایجاد اعتبار وب سایت برای کاربران و گوگل می شود و بدست آوردن این اعتبار به ندرت با نداشتن کیفیت در محتوای وب سایت صورت می گیرد.

محتوای منحصر به فرد و جذاب و قابل درک و استفاده برای کاربران خود تولید کنید و از رقبای خود پیشی بگیرید

در مورد لغاتی که کاربر ممکن است برای دست یافتن به محتوای وب سایت شما جستجو کند خوب فکر کنید. کاربرانی که در این مورد تسلط زیادی دارند در مقایسه با کاربرانی که تازه با این موضوع آشنا شده اند، از لغات کلیدی متنوعی جهت جستجوی وب سایت مورد نظر خود استفاده می کنند. برای مثال یک هوادار قدیمی بیسبال ممکن است کلمه nlcs را جستجو کند که حروف اول national leage championship series می باشد ولی یک هوادار جدید معمولا از لغت baseball playoffs استفاده می کند . پیشی بینی این تفاوت ها در هنگام جستجو و شمارش آنها هنگام نوشتن محتوا ( استفاده از عبارت های مختلف برای بهینه سازی سایت و لغات کلیدی) نتایج مثبتی را به همراه دارد.

سیستم تبلیغات متنی گوگل Adwords ابزار دستی برای جستجوی لغات کلیدی را آماده کرده است که به کشف متغییر های لغات کلیدی می پردازد و ارزش تقریبی هر لغت کلیدی را برای جستجو بررسی و نمایش می دهد می کند.

آموزش بهینه سازی وب سایت - webtarget.ir

ابزار گوگل وب مستر ( Webmaster Tools ) مطالب قابل جستجوی خوبی را جهت نمایش وب سایت شما در نتیجه جستجو به شما پیشنهاد می کند و این همان چیزی است که بیشترین کاربر را به سایت شما هدایت می کند.

تصور کنید خدمات جدید و کاربردی را ارائه کردید که کسی تا به حال پیشنهاد نکرده است. شما می توانید راجع به یک بخشی از تحقیقات ،یا یک خبر و داستان جدید در عمق تفکر و نیاز های کاربران خود نفوذ کنید. شاید سایتهای دیگر دارای کمبود منابع یا نیروی متخصص برای انجام این کارها باشند.

تولید محتوای مناسب و کاربردی برای کاربران و مخاطبان وب سایت شما کاری بسیار دشوار و وقت گیر است ،و نیاز به تجربه و دانش بالای شما در زمینه ان نوع از محتواست. برای ایجاد و تولید یک محتوا ( با توجه به نوع خدمات ) نیاز به ساعتها مطالعه و تحقیق است . اما به یاد داشته باشید تولید محتوای مناسب یکی از مهمترین دلایل برای بهبودو رشد وبلاگ و یا وب سایت شما است.یک اشتباه رایج در بین بسیاری از مدیران وب سایت ، استفاده از تکنیک های فرعی و پرداختن به فرعیات برای رشد در موتورهای جستجو است ( استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و یا کپی کردن مطالب دیگر سایت ها بدون ذکر منبع ) که میتواند نتایج شما را در موتورهای جستجو به صورت کلی از بین ببرد .

تمرین


متن هایی بنویسید که به راحتی قابل خواندن باشند

کاربران از متونی که خوب نوشته شده باشند و به آسانی بتوانند آن را دنبال کنند لذت می برند.


از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

  • نوشتن متونی نا منظم با غلط املایی و غلط قواعدی زیاد
  • تبدیل متن ها به تصویر و استفاده از این تصاویر به جای متون

    کاربران شاید تمایل به کپی و پیست کردن مطلب داشته باشند و همچنین موتورهای جستجو نمی توانند آنها را بررسی کنند.

در هنگام نوشتن مطالب به صورت منسجم به موضوع اصلی بپردازید

بسیار مفید است که محتوای مطالب خود را منسجم تر کنید بنابر این کاربران درک بسیار خوبی از شروع یک مطلب و پایان مطلب دیگر دارند. قطع مطالب خود با یک برش منطقی یا دسته بندی آن به کاربران برای پیدا کردن محتوای مورد نظرشان کمک می کند.


از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

  • نمایش اطلاعات مختلف در موضوعات گوناگون بدون پاراگراف بندی، عنوان بندی یا دسته بندی.

تولید محتوا به صورت منحصر به فرد و منظم

محتوا و مطالب جدید باعث حفظ کاربر فعلی سایت و همچنین باعث بازدید کاربران جدید می شود


از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

  • کپی کردن و استفاده از مطالب یکسان و تکراری در قسمت های مختلف وب سایت برای افزایش محتوا
  • نمایش و ارائه مطالب مشابه در صفحات مجزا

    برای کسب اطلاعات بیشتردر این موضوع میتوانید از راهنمای گوگل استفاده نمائید

محتوای مطالب خود را برای کاربران بنویسید نه موتورهای جستجو

در صورتی که سایت خود را با مطالبی که مورد نیاز بازدید کنندگان می باشد ارائه می کنید، مطمئن باشید که سایت شما به راحتی برای موتورهای جستجو قابل دسترسی خواهند بود و معمولا نتایج مثبتی را به همراه دارد.


از انجام دادن موارد زیر اجتناب کنید :

  • وارد کردن لغات کلیدی غیر ضروری برای موتورهای جستجو که برای کاربران غیر کاربردی است
  • استفاده از متون با غلط املایی مکرر در صفحاتی که ارزش اطلاع رسانی کمی برای کاربران دارد
  • پنهان کردن متون از کاربران با استفاده از حقه های برنامه نویسی و نمایش آنها برای موتورهای جستجو

اصطلاحات


شبکه های اجتماعی social networks : خدمات تحت وب ،از نوع اجتماعی که ارتباطات بین المللی را بین افراد ترویج و حمایت می کند
تبلیغات متنی گوگل google’s adwords : خدمات تبلیغاتی که تبلیغات مرتبط برای نتایج صفحه جستجو و محتواهای دیگر انجام می دهد. وقتی که کاربران به دنبال لغات کلیدی برای وب سایت خود می گردند از لغات تبلیغاتی گوگل استفاده میکنند تبلیغات مرتبط گوگل در سمت راست، بالا و در زیر نتایج جستجو در کنار مطالب جستجو شده دیگر نمایش داده می شوند .

در این رابطه بخوانید




نویسنده / مترجم : مهدخت یافتیان

4 سال است به عنوان مدیر پروژه در زمینه طراحی وب سایت فعالیت دارم و مطالب و ترجمه های بسیاری در این رابطه تهیه کردم.


3 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است


  1. فاطمه مصباح
    4 August 2011

    آموزگار پایه اول ابتدایی هستم ومی خواهم محتوی درسی تولید کنم ولی نمی دانم چگونه؟ برای مثال در رابطه با بخش وصدا کشی کلمات
    لطفا مرا یاری کنید




    • امیر سروری
      4 August 2011

      فاطمه مصباح @ سلام . تولید محتوا کار بسیار سختی است البته از نوع ارزشمندش . باید به دنبال مطالبی باشید که منابع خوبی براش وجود نداره یا اینکه توضیحات کاملی در موردشون نیست و یا اینکه مطالب رو با یک روش جدید ارائه کنید . در زمینه کاری شما تولید محتوا هم بسیار سخت و هم بسیار آسان خواهد بود چون منابع زیادی وجود دارد . باید به دنبال سرفصل هایی باشید که کمتر کار شده و یا اصلا کار نشده . باید شروع به نوشتن کنید پس از نوشتن هزاران ایده به ذهن شما خواهد آمد و همچنین سایت های نمونه داخلی و خارجی رو ببینید . فکر میکنم در زمینه کاری شما تولید نوشتاری زیاد مناسب نباشه و باید تولید انیمیشن و یا فیلم و تصویر انجام بدید . موفق باشید .




  2. ali
    17 March 2015

    خیلی ممنون



دیدگاه خود را بنویسید





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کامنت های شما بعد از تأیید توسط نویسنده وبلاگ، منتشر خواهند شد.

لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به پست بالا باشد. اگر حرف دیگری دارید و یا قصد تماس با من را دارید، از فرم تماس استفاده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت گراواتار یک آواتار اختصاصی برای خود تعریف کنید، تا در کنار نام شما نمایش داده شود

برای قرار دادن کدهای نمونه می توانید از تگ های [php] ، [html] ، [css] و [js] استفاده کنید.
به عنوان مثال کدهای php را می توان به صورت زیر قرار داد:
[php] var $whoLoveIranians = "WebTarget!"; [/php]



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.