ایده و خلاقیت

معرفی نمونه کار وب سایت برای افزایش ایده و خلاقیت در طراحی وب


طراحان وب یا همان معماران وب

مهدخت یافتیان 15 دیدگاه اصول طراحی وب سایت , ایده و خلاقیت Monday, 17th June , 2013 28972 بازدید

همه ما دیدی کلی از حرفه مهندسان معمار و آرشیتکت ها داریم. آنها ساعت ها با نرم افزار CAD،در ها، پنجره ها و دیوار ها را روی پلن های سطحی، طراحی می کنند.

اما بعد از آشنایی با وظایف یک مهندس معمار و شباهت قابل توجه و متقاعد کننده، این برداشت از این موضوع به وجود می آید که، طراحان وب هم به نوعی مهندس معمار هستند.

ما معمار هستیم - webtarget.ir

طراحان وب یا همان معماران وب

نمونه وب‌سایت با پیروی از اصل Flat Design یا طراحی تخت

علی طبیب زاده 21 دیدگاه ایده و خلاقیت Tuesday, 5th March , 2013 38592 بازدید

شاید اخیرا راجع به این مفهوم و تکنیک در طراحی‌های مدرن زیاد دیده و شنیده باشید. طراحی تخت یا Flat Design مدتی است که به یک Trend دوست‌ داشتنی تبدیل شده است. در این نوع طراحی دیگر خبری از سایه‌ها٬ گرادینت‌ها و تکسچرها و پترن‌های ملایم نیست. بلکه استفاده درست از رنگ‌های ساده و یک‌پارچه٬ ساختارهای تمیز و مرتب٬ گوشه‌ها و تایپوگرافی شارپ ، زیبایی چشم‌گیری را به این نوع از طرح‌ها می‌دهد.

چیزی شبیه به رابط کاربری مترو در ویندوز هشت . می‌توان گفت که شاید عرضه این رابط کاربری از سوی مایکروسافت مقدمه‌ای برای ظهور بیش از پیش طراحی تخت یا Flat Design است و به نظر میرسد این نوع از طراحی به ویندوز هشت شروع شد و یا میتوان بهتر گفت که رونق پیدا کرد .

در این مطلب تعدادی از نمونه‌های خلاق و زیبای این نوع از طراحی را به شما معرفی خواهیم کرد .


http://alan-horne.com/

نمونه وب‌سایت با پیروی از اصل Flat Design یا طراحی تخت

نمونه هایی از طراحی های وب سایت مینیمال

مهدخت یافتیان 9 دیدگاه ایده و خلاقیت Sunday, 13th January , 2013 34986 بازدید

ما همه، جمله معروف “less is more” یا “کمتر غنی‌تر است” را شنیدیم .  چندی پیش نیز مطلبی در مورد تاریخچه مینیمالیسم و نحوه پیدایش این تئوری در وبتارگت منتشر شده بوده است . بعضی اوقات حذف همه عناصر فانتزی و اضافه از قالب وب سایت و تمرکز روی هسته اصلی قوانین طراحی و عناصر مهم ، میتواند نتیجه بهتری را در طراحی یک وب سایت ساده و زیبا برای ما به همراه داشته باشد . مینیمالیسم یا ساده گرایی ، تنها ساده شدن نیست بلکه تمرکز بر روی عناصر مهم است و یا در واقع نمایش مهمترین نکات با صورت بسیار ساده و بدون پیچیدگی ، در نوع سادگی در طراحی های مینیمال گونه ای از پختگی نهفته است . در این مطلب نمونه های از رعایت فلسفه مینیمالیسم در طراحی وب سایت را ملاحظه می فرمائید  :

طرح های مینیمال خیلی ساده - webtarget.ir

Yaron Schoen

نمونه هایی از طراحی های وب سایت مینیمال

وب سایتهایی با تصاویر پس زمینه مات یا blur

علی طبیب زاده 19 دیدگاه ایده و خلاقیت Sunday, 2nd December , 2012 23592 بازدید

با پیشرفت عواملی چون مرورگرها و پشتیبانی از قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید طراحی وب٬ افزایش سرعت اینترنت و حرکت به سوی جلوه‌های دیداری بیشتر در طرح‌ها این روزها موارد خلاق زیادی از طراحی صفحات وب با بک‌گراندهای تمام صفحه‌ای که یک عکس زیبا و مناسب با طرح و رنگ‌بندی کلی سایت که کمی حالت Blur یا مات را به خود گرفته است را مشاهده می‌کنیم.

در اینگونه وب‌سایت‌ها جا برای تزریق خلاقیت و کار کردن روی جلوه‌های دیداری زیاد وجود دارد و می‌توان طرح‌هایی نفس‌گیر را به کمک این متد خلق کرد.

در این پست می‌خواهیم نمونه‌هایی خلاقانه از اینگونه طرح‌ها را معرفی کنیم تا بیشتر با طراحی‌های مختلف با این سبک آشنا شویم.


http://paris.3ds.com/en-index.html#Heritage

وب سایتهایی با تصاویر پس زمینه مات یا blur

طراحی مینیمال: خلاصه ی تاریخچه و نکات کاربردی

مهدخت یافتیان 28 دیدگاه اصول طراحی وب سایت , ایده و خلاقیت Saturday, 10th November , 2012 86344 بازدید

طراحی مینیمال، یکی از جنبش های قابل توجه، در طراحی قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم است.

طراحی مینیمال، خیلی لوکس، پر زرق و برق و متداول نیست اما در بسیاری از رشته ها و زمینه های مختلف نفوذ کرده است، مخصوصا در زمینه های هنری. هر چیزی که به رابط کاربری (User Interface) ارتباط داشته باشد از طراحی سخت افزار، ماشین، فیلم ها، بازی ها، طراحی وب سایت گرفته تا طراحی بصری (Visual) و موارد دیگر، تحت تاثیر مینیمالیسم قرار گرفته اند.

خیلی ها ممکن است معنی مینیمالیسم را نداند، اما در روز با آنها سر و کار داشته باشند. مثل استفاده از یک تلفن مدرن، بررسی یک وب سایت ساده و مرتب، استفاده از یک نرم افزار یا (application) جدید، یا هنگام ورق زدن یک بروشور یا یک مجله یا هنگام انتظار در یک اتاق نشمین ساده که با یک مبل راحتی براق تزئین شده است.

دلیل اصلی اینکه چرا مینیمالیسم در رشته ها و زمینه های مختلف نفوذ کرده هنوز معلوم نیست اما خیلی ها آن را نفوذ هنر پاپیولار ( هنر توده ) یا(pop art) می نامند.زیرا مینیمالیسم بیشتر شبیه یک اصل است تا یک شیوه بصری . و تا زمانی که یک اصل باشد همه زمینه ها حتی طراحان معماری نمای ساختمان و طراحان صنعتی هم می توانند از آن استفاده و آن را توسعه دهند. کاری که در حال حاضر طراحان وب و طراحان بصری ( visual ) در حال انجام آنند.

تاریخچه مینیمالیسم - webtarget.ir

طراحی مینیمال: خلاصه ی تاریخچه و نکات کاربردی

پرورش ایده های خلاقانه و نوآورانه

مهدخت یافتیان 4 دیدگاه ایده و خلاقیت , کار و زندگی Wednesday, 24th October , 2012 23114 بازدید

نوآوری بدون خلاقیت اتفاق نمی افتد و خلاقیت نیز به تنهائی منجر به نوآوری نمی شود. خلاقیت می تواند ذاتا به شخصیت فرد مرتبط باشد یعنی شخصی باشد ، خلق یک نظر، یک تکنیک یا یک طرح جدید، که برای خالق آن پر معنی و ارزشمند است . نوآوری زمانی اتفاق می افتد که خلاقیتی منجر به ایجاد یک طرح، محصول، فرایند یا تکنولوژی جدیدشودکه مورد استفاده و قبول گروه زیادی از افراد جامعه قرار گیرد.ایده های خلاق غالبا بیشتر از نوآوری واقعی یا حقیقی ارائه می شود . برای یک جامعه رشد و تکامل هر دوی آنها لازم است. کلید موفقیت یک خلاقیت و نوآوری توسط افراد با آزمایش های مختلف و استفاده موثر، کشف می شود.افراد، شرکت ها، دولت، اجتماع وکسانی که به پرورش خلاقیت و نوآوری نمی پردازند، قربانی سقوط به رکود هستند و به تدریج منسوخ وخارج از رده خواهند شد.

پرورش ایده های خلاقانه - webtarget.ir

پرورش ایده های خلاقانه و نوآورانه

وب سایت های واکنش گرا – Responsive Web Design

امیر سروری 14 دیدگاه اصول طراحی وب سایت , ایده و خلاقیت Monday, 2nd July , 2012 47730 بازدید

با پیشرفت تکنولوژی های وب و همچنین پیشرفت چشمگیر استفاده و سرمایه گذاری بر روی دستگاههای مرتبط با وب مانند تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، تلویزیون های هوشمند و … نیاز به داشتن وب سایتهایی مطابق با تمامی دستگاهها احساس شد. تا چند سال پیش به ندرت یک وب سایت را مشاهده میکردید که یک نسخه موبایل نیز داشته باشد . شاید در آن زمان کاربرانی که از دستگاه هایی به غیر از کامپیوترهای شخصی صفحات وب را مرور میکردند بسیار اندک بود و طراحان صفحات وب و کمپانی های بزرگ از این درصد کوچک چشم پوشی میکردند .


طراحی واکنشگرا یا Responsive webtarget.ir


طراحی واکنشگرا یا Responsive webtarget.ir

webtarget

وب سایت های واکنش گرا – Responsive Web Design

مجموعه ای بسیار زیبا از وب سایت های تعاملی – interactive

امیر سروری 17 دیدگاه ایده و خلاقیت Saturday, 7th April , 2012 48166 بازدید

یکی از مهمترین و جذابترین توانایی هایی که یک طراح وب سایت میتواند از آن برای جذب مخاطبان وب سایت استفاده نماید قابلیت تعامل صفحات وب با کاربران وب سایت است . قابلیتی که تا کنون با مواردی کوچک مانند تغییر حالت نشانه گر موس بر روی لینک ها ، تغییر رنگ لینک ها با حرکت موس بر روی آنها ، باز شدن منوها و …. با آنها آشنایی داشته ایم . تا پیش از این برای خلق آثاری با قابلیت پاسخگویی بالا در برابر حرکات کاربر از ابزارهایی مانند فلش استفاده می شد که با توجه به رشد تکنولوژی های تحت وب امروزه می توان آثاری بسیار زیبا و هوشمندانه با استفاده از – HTML , CSS و معمولا کتابخانه محبوب JQuery خلق نمود .

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی های تحت وب و استفاده بیش از پیش از ابزار وب سایت برای تجارت و … ، فضای رقابتی بسیار مطلوبی در بین طراحان وب سایت ایجاد شده است و این فضا باعث خلق آثار بسیار خلاقانه و هوشمندانه ای می گردد .


طراحی وب سایت های تعاملی و واکنش گرا webtarget.ir

www.bagigia.com

مجموعه ای بسیار زیبا از وب سایت های تعاملی – interactive

استفاده از Thumbnail در طراحی وب سایت

امیر سروری 15 دیدگاه ایده و خلاقیت Sunday, 26th February , 2012 31221 بازدید

طبق روال گذشته سعی خواهیم کرد تا با معرفی نمونه کارهای خلاقانه در طراحی وب سایت انگیزه و خلاقیت را در طراحی وب سایت افزایش دهیم . به احتمال بسیار زیاد با Thumbnail ها و یا همان تصاویر بند انگشتی در وب سایت های متفاوت آشنایی دارید .

Thumbnail چیست ؟

در یک جستجوی ساده در ویکی پدیا تعریفی از Thumbnail خواهید یافت . ” Thumbnail ها نسخه های کوچک شده ای از تصاویر هستند که به سازماندهی و شناخت آنها کمک خواهند کرد , در حقیقت نقش مشابهی مانند فهرست متنی را برای تصاویر دارا هستند . در این مجموعه 25 نمونه از تکنیک های خلاقانه استفاده از Thumbnail ها و یا تصاویر بند انگشتی مورد بررسی قرار گرفته است .


ایده و خلاقیت webtarget.ir

TWO FISH ILLUSTRATION & DESIGN

استفاده از Thumbnail در طراحی وب سایت

وب سایت هایی با طراحی وسط چین

امیر سروری 5 دیدگاه ایده و خلاقیت Saturday, 26th November , 2011 33453 بازدید

رعایت بالانس یا تقارن در طراحی وب سایت بسیار موثر و کار آمد خواهد بود .
بالانس ، تعادل توزیع ، بین اجزاء سنگین و سبک در یک صفحه است . اجزاء بزرگتر و تیره تر بسیار سنگین تر از اجزاء کوچکتر و روشن تر به نظر میرسند . قانون تعادل به ما نشان میدهد چگونه یک صفحه همراه با تعادل را داشته باشیم .

یکی از ساده ترین روش ها برای رعایت بالانس در طراحی وب سایت وسط چین کردن اجزاء وب سایت نسبت به محور وسط است . البته قرا گرفتن وب سایت در مرکز صفحه نمایش در تمامی رزولوشن ها نوعی از رعایت بالانس و تعادل در طراحی وب سایت است .

رعایت این اصول شاید در نگاه اول به ظاهر تاثیر گذار به نظر نرسند . اما باید بدانید رعایت این اصول بیشتر از چیزی که شما فکر می کنید موثر خواهد بود . اینها مسائلی هستند که ذهن مخاطب شما را درگیر خواهند کرد . سعی خواهد شد پس از این از رعایت اصول طراحی در طراحی وب سایت بیشتر گفته شود . امیدوارم این روش طراحی جرقه ای را در ذهن شما برای طرح وب سایت بعدی روشن کرده باشد


ایده و خلاقیت در طراحی سایت webtarget.ir

www.humanwrit.es

وب سایت هایی با طراحی وسط چین

استفاده از شخصیت سازی در طراحی وب سایت

امیر سروری 14 دیدگاه ایده و خلاقیت Thursday, 20th October , 2011 37767 بازدید

شخصیت سازی آگاهانه و استفاده از آن در طراحی وب سایت میتواند جلوه ای حرفه ای و همچنین فانتزی به وب سایت شما ببخشد . نوع شخصیت طراحی شده برای استفاده در وب سایت می تواند نشان دهنده همه چیز باشد و مخاطب بتواند با دیدن این شخصیت تمامی مواردی که در ذهن شما وجود دارد را در یابد . در عین حال استفاده از یک شخصیت نا مناسب می تواند جلوه ای نا مربوط را القا کند . در این مجموعه نمونه های بسیار زیبایی را از هنر شخصیت سازی و استفاده از این شخصیت ها در طراحی وب سایت ملاحظه می نمائید . به دلیل زیبایی نمونه کارهای موجود سعی شد که تمامی آنها در یک مجموعه قرار گیرند و این باعث افزایش تعداد نمونه کارها در این مطلب شد . امیدوارم لذت ببرید و کمی برای شخصیت وب سایت خود به فکر فرو روید .


ایده و خلاقیت در طراحی سایت webtarget.ir

www.fork-cms.com

استفاده از شخصیت سازی در طراحی وب سایت

وب سایت هایی با تصاویر پس زمینه کامل

امیر سروری 11 دیدگاه ایده و خلاقیت Sunday, 18th September , 2011 43440 بازدید

تصاویر نقش بسیار تعیین کننده ای در طراحی وب سایت دارد . استفاده از تصاویر در پس زمینه وب سایت ایده ای نو و جدید نیست اما طراحان وب سایت همیشه در فکر ایجاد تکنیک هایی برای جذب بیشتر مخاطب و افزایش جذابیت در وب سایت خود هستند . در این مجموعه می توانید وب سایت هایی که با استفاده از این تکنیک و ایده ساخته شده اند را ملاحظه نمائید .


ایده و خلاقیت webtarget.ir

www.tmdesign.sk

وب سایت هایی با تصاویر پس زمینه کامل

معرفی نمونه کارهای خلاقانه – 3

امیر سروری 2 دیدگاه ایده و خلاقیت Sunday, 4th September , 2011 20362 بازدید

پرورش خلاقیت و دیدن نمونه کارهای طراحان و هنرمندان برجسته دنیا میتواند ایده های بسیار جالبی را در ذهن شما ایجاد نماید و باعث افزایش خلاقیت شما شود . در این مجموعه تلاش خواهد شد به صورت هفتگی نمونه هایی از برجسته ترین طراحی ها و نمونه کارهای خلاقانه و ایده های جدید معرفی گردد تا مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گیرد .

در این مجموعه نمونه هایی بسیار زیبا اما ساده از طراحی وب سایت را مشاهده خواهید نمود . همیشه زیبایی در استفاده از تکنیک های پیچیده گرافیکی خلاصه نمیشود بلکه انتخاب صحیح رنگ ها و همچنین استفاده مناسب از اشکال و متن ها میتواند زیبایی منحصر به فردی به طراحی شما ببخشد .

معرفی نمونه کارهای خلاقانه – 3

معرفی نمونه کارهای خلاقانه – 2

امیر سروری 1 دیدگاه ایده و خلاقیت Friday, 19th August , 2011 17190 بازدید

پرورش خلاقیت و دیدن نمونه کارهای طراحان و هنرمندان برجسته دنیا میتواند ایده های بسیار جالبی را در ذهن شما ایجاد نماید و باعث افزایش خلاقیت شما شود . در این مجموعه تلاش خواهد شد به صورت هفتگی نمونه هایی از برجسته ترین طراحی ها و نمونه کارهای خلاقانه و ایده های جدید معرفی گردد تا مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گیرد . می توان گفت متاسفانه تقریبا تمامی نمونه کارهای قابل معرفی از وب سایتهای غیر ایرانی هستند . امیدواریم بتوانیم نمونه هایی برجسته از طراحان ایرانی را نیز در این مجموعه به شما دوستان معرفی نمائیم . نظرات و پیشنهادات شما دوستان و همراهان باعث دلگرمی و افزایش توان و انگیزه مجموعه WEBTARGET خواهد بود .

در این مجموعه نمونه هایی بسیار زیبا اما ساده از طراحی وب سایت را مشاهده خواهید نمود . همیشه زیبایی در استفاده از تکنیک های پیچیده گرافیکی خلاصه نمیشود بلکه انتخاب صحیح رنگ ها و همچنین استفاده مناسب از اشکال و متن ها میتواند زیبایی منحصر به فردی به طراحی شما ببخشد .

معرفی نمونه کارهای خلاقانه – 2

معرفی نمونه کارهای خلاقانه – 1

امیر سروری بدون دیدگاه ایده و خلاقیت Thursday, 11th August , 2011 15353 بازدید

پرورش خلاقیت و دیدن نمونه کارهای طراحان و هنرمندان برجسته دنیا میتواند ایده های بسیار جالبی را در ذهن شما ایجاد نماید و باعث افزایش خلاقیت شما شود . در این مجموعه تلاش خواهد شد به صورت هفتگی نمونه هایی از برجسته ترین طراحی ها و نمونه کارهای خلاقانه و ایده های جدید معرفی گردد تا مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گیرد . می توان گفت متاسفانه تقریبا تمامی نمونه کارهای قابل معرفی از وب سایتهای غیر ایرانی هستند . امیدواریم بتوانیم نمونه هایی برجسته از طراحان ایرانی را نیز در این مجموعه به شما دوستان معرفی نمائیم . نظرات و پیشنهادات شما دوستان و همراهان باعث دلگرمی و افزایش توان و انگیزه مجموعه WEBTARGET خواهد بود .

معرفی نمونه کارهای خلاقانه – 1



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.