استاندارد وب سایت

آشنایی با استاندارد ها در طراحی وب سایت


رنگ و احساس : هر رنگ در طراحی وب چه معنای دارد؟

مهدخت یافتیان 35 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Monday, 8th July , 2013 81179 بازدید

رنگ ها می توانند حس های زیادی را منتقل کنند در طراحی یک پروژه خیلی مهم است که بدانید که رنگ ها چه تاثیری می تواند در انتقال پیغام شما داشته باشند.

رنگ ها و احساس ها - webtarget.ir

رنگ و احساس : هر رنگ در طراحی وب چه معنای دارد؟

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت

مهسا کیانی 16 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Sunday, 5th May , 2013 47006 بازدید

این روزها درصد استفاده از انواع موبایل هوشمند به صورت چشمگیری رو به رشد است و چیزی نمانده تا استفاده از اینترنت های موبایل از اینترنت های خانگی گوی سبقت را بگیرد. بنابراین عادلانه به نظر نمیرسد در دنیای رو به رشد وب و طراحی, کاربران موبایل و تبلت ها درنظر گرفته نشوند.

bbmobilelearn

وب سایت ، امروز ، تنها برای استفاده در سیستم کامپیوتر خانگی محدود نمیشود و طراح وب سایت سعی خواهد کرد وب سایتی قابل استفاده در ابزارهای هوشمند قابل اتصال به اینترنت و دارای مرورگر بسازد . تلفن ها و تلویزیون های هوشمند و یا تبلت ها و حتی کنسول های بازی قابل اتصال به اینترنت ابزارهای متفاوتی برای وب گردی هستند . تکنولوژی ها و رویکردهای متفاوتی برای ساخت وب سایتهای قابل استفاده در تمامی انواع دستگاه ها وجود دارد . طراحی های واکنشگرا یکی از مهمترین این رویکردها هستند .

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت

همه چيز در مورد Unicode – UTF8 و مجموعه‌های كاراكتری

سوران خضری 69 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Saturday, 8th December , 2012 209557 بازدید

اين داستاني است كه قدمت آن به روزهاي اوليه كامپيوتر برمي‌گردد. داستان يك طرح دارد. رقابت و دسيسه دارد و نيز عبور از انبوهي از كشورها و زبان‌ها. در آن ناسازگاري و حل و فصل و يك پايان خوش وجود دارد. اما تمركز اصلي بر روي كاراكترهاي 110 و 116 است. در پايان داستان، همه آن‌ها جاي منحصر به فرد خود را در اين دنيا پيدا مي‌كنند.

اين داستان تعدادي از آن كاراكترها را از نزديك دنبال خواهد كرد هنگامي كه آن‌ها از وب سرور به مرورگر و در جهت مخالف در حركت هستند. در طول مسير شما بيشتر درباره تاريخچه كاراكتر، مجموعه‌هاي كاراكتري، Unicode و UTF8 اطلاعات پيدا خواهيد كرد، و اينكه چرا علامت‌هاي سوال و كاراكترهاي استرس‌دار (accented: علامت‌ تكيه‌‌ي‌ صدا [بدين‌ شكل‌’]) عجيب و غريب گاهي در پايگاه داده‌ها و فايل‌هاي متني ظاهر مي‌شوند.

همه چيز در مورد Unicode – UTF8 و مجموعه‌های كاراكتری

آنچه طراحان وب باید از فونت بدانند

ناصر حاجلو 24 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Wednesday, 19th September , 2012 48090 بازدید

آنچه در زیر مطالعه می‌فرمایید چکیده مطلبی است که در همایش استانداردهای وب و بستر وب باز، در تاریخ پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۱ توسط ناصر حاجلو، در ارتباط با وب فونت بیان شد.

اگر مروری بر صنعت چاپ داشته باشیم، اولین دستگاه‌های چاپ قادر بودند کلمات لاتین را با استفاده از حروف سربی بر روی کاغذ حک کنند. با ورود به عصر کامپیوتر، به ابزار مشابهی جهت نمایش اطلاعات در این دنیا نیاز بود، این نیازها منجر به پیدایش فونت شد. در واقع فونت ابزاری جهت نمایش اطلاعات در دنیای دیجیتال است.

آنچه طراحان وب باید از فونت بدانند

یک فونت از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. که عبارت است از کاراکتر ها، حروف و سمبل‌هایی هستند که در یک فونت وجود دارند. از طرفی دیگر یک کاراکتر دارای حالات مختلفی است، برای مثال کاراکتر ب از حالات ب – بـ – ـبـ – ـب تشکیل شده است، این حالات مختلف یک کاراکتر را گلیف می‌گویند. ابزاری به نام موتور رندر متن با توجه به مشخصات هر کاراکتر نسبت به کاراکترهای بعد و قبل از آن یکی از حالات مختلف گلیف مورد نظر را شناسایی کرده و بر روی خروجی ترسیم می‌کند.

آنچه طراحان وب باید از فونت بدانند

‫چگونه یک وب سایت را تست کنیم ؟‬

مهدخت یافتیان 13 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Monday, 27th August , 2012 18842 بازدید

خیلی وقت ها پیش آمده که یک پروژه، در مدت 3 الی 4 روز به اتمام رسیده، اما تست وب سایت زمان زیادی را به خود اختصاص داده است. یا اینکه به دلیل رفت و آمد بازخورد و نظرات بین مشتری و برنامه نویس، کار بیش از حد توان انرژی گرفته است. فکر می کنم شما بارها و بارها با این مسئله برخورد کرده باشید . این موضوع شما را دچار نا امیدی یا استهلاک و خستگی می کند و باعث میشود که هر چه زودتر پروژه را با هزاران باگ ومشکل ببندید و تحویل مشتری دهید.

تست وب سایت webtarget.ir

‫چگونه یک وب سایت را تست کنیم ؟‬

کاهش میزان خروج کاربران از وب سایت – Bounce rate – به واسطه طراحی بهتر

امیر سروری 25 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Monday, 27th February , 2012 50319 بازدید

چگونه طراحی وب سایت استاندارد میتواند مانع خروج کاربران از وب سایت شود و میزان Bounce rate را کاهش دهد ؟

یک طراحی مناسب می تواند میزان خروج کاربران از وب سایت را کاهش داده و موجب افزایش فعالیت کاربران در وب سایت شود .ساختار استاندارد و مناسب با تکیه بر محتوای مناسب و کاربردی میتوانید میزان خروج کاربران از وب سایت قبل از بازدید تنها یک صفحه را بگیرید و بازدید کننده را ترغیب به دیدن تمامی صفحات وب سایت نماید .

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با واژه Bounce rate آشنا شویم و تعدادی از دلایل خروج کاربران در اولین بازدید از وب سایت را بررسی نمائیم و همچنین راه کارهایی برای کاهش میزان خروج کاربران از وب سایت – Bounce rate – ارائه کنیم .

Bounce rate چیست ؟ webtarget.ir

کاهش میزان خروج کاربران از وب سایت – Bounce rate – به واسطه طراحی بهتر

كدنويسی جاوا اسكريپ و جی كوئری : مثال‌ها و بهترين شيوه‌ها

سوران خضری 22 دیدگاه JQuery , استاندارد وب سایت Monday, 16th January , 2012 66609 بازدید

هنگامي كه جي كوئری به درستي مورد استفاده قرار گيرد، مي‌تواند براي داشتن سايت‌هاي تعاملي، جالب و مهيج مفيد واقع شود. اين نوشته تعدادي از بهترين تمرين‌ها و مثال‌ها را براي استفاده از فريم ورک محبوب جاوا اسكريپت براي ايجاد اثرهاي نامحسوس (unobtrusive) و در دسترس اسكريپتي DOM (Document Object Mode) در بر مي‌گيرد. اين نوشته نشان خواهد داد چه تركيب‌هايي بهترين شیوه‌ها نسبت به جاوا اسكريپت هستند و علاوه بر آن چرا جي كوئري يك فريم ورک انتخابي خوب براي پياده‌سازي بهترين شيوه‌ها است.


webtarget.ir JQuery

كدنويسی جاوا اسكريپ و جی كوئری : مثال‌ها و بهترين شيوه‌ها

10 نکته کاربردی در طراحی وب سایت

امیر سروری 27 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Sunday, 18th September , 2011 55494 بازدید

اشتباهاتی که نباید در طراحی وب سایت خود مرتکب شوید

با گذر زمان قوانین و روشهای کاربردی تری ، برای کمک به بهبود فابلیت استفاده عمومی از وب سایت ها توسعه و گسترش یافته اند.این مقاله خلاصه ای است از ده اشتباه رایج و یا نادیده گرفته شده در طراحی وب و ارائه راه حل های جایگزین برای کمک به افزایش قابلیت استفاده از وب سایت .

10 نکته کاربردی در طراحی وب سایت

ده اشتباه بزرگ در HTML که نباید مرتکب شوید

امیر سروری 60 دیدگاه HTML , استاندارد وب سایت , بهینه سازی وب سایت Monday, 22nd August , 2011 124068 بازدید

یادگیری اصول کدنویسی کار بسیار پیچیده ای نیست اما آشنایی و تسلط بر این قوانین و رعایت اصول استاندارد و صحیح در کدنویسی نیاز به تجربه و کار فراوان دارد . در این مجموعه به بررسی ده اشتباه بزرگ در نوشتن کدهای HTML میپردازیم که رعایت آنها می تواند در استاندارد سازی کدهای HTML شما تاثیر بسیاری داشته باشد . شاید بتوان گفت تفاوت یک طراح وب سایت حرفه ای و آماتور در رعایت همین اصول و قوانین است که در زیر به ده مورد از آنها اشاره میشود .

ده اشتباه بزرگ در HTML که نباید مرتکب شوید

استفاده مناسب از تگهای Heading

امیر سروری 15 دیدگاه HTML , استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Sunday, 14th August , 2011 31490 بازدید

اهمیت تگ های h1,h2,h3,h4,h5,h6 در چینش صفحات وب سایت

بسیاری از طراحان وب سایت بر این عقیده هستند که کسب کردن استانداردهای طراحی وب سایت در استاندارد بودن کدهای HTML است وValidate بودن کدهای HTML به تنهایی نشان دهنده استاندارد بودن وب سایت طراحی شده توسط آنهاست . اما باید بدانید این تازه اول راه است !?

همه طراحان وب سایت از اهمیت تگهای Heading در بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو آشنا هستند اما آیا کاربرد این تگها فقط در بهینه سازی وب سایت خلاصه شده است ؟ آیا از ابتدا این تگها فقط برای بهینه سازی وب سایت طراحی شده اند ؟

استفاده مناسب از تگهای Heading

Outline , list-style – خلاصه نویسی دستورات CSS

امیر سروری بدون دیدگاه CSS , استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Wednesday, 29th June , 2011 14173 بازدید

خلاصه نویسی دستورات CSS – Outline , list-style


Outline properties – خواص و توانایی های Outline

element {

  outline-width: number+unit;

  outline-style: (numerous);

  outline-color: color || #hex || (rgb / % || 0-255);

}

Outline , list-style – خلاصه نویسی دستورات CSS

کتاب آموزش بهینه سازی وب سایت – راهنمای گوگل

راهنمای مقدماتی بهینه سازی وب سایت برای طراحان وب

با توجه به نیاز طراحان و مدیران وب سایت و اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو ، این کتاب همراه با مثال ها و تمرین برای درک هر چه بهتر موضوعات با استفاده از کتاب راهنمای گوگل نوشته شده است .

در ابتدا این راهنما برای متخصصان داخلی گوگل در نظر گرفته شده بود ولی تصمیم گرفته شد که یک نسخه از آن هم برای مدیران وب سایت ها جهت بهینه سازی و ایجاد اثر متقابل بین کاربران و موتور های جستجو در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است که این راهنما اسرار بیشتر شدن رتبه ( Page Rank ) صفحات وب سایت شما را باز گو نمی کند. از تمرین های مفیدی که در زیر سر تیتر های مطالب لیست شده اند برای راحت تر بررسی کردن و داشتن درک بهتری از محتوای وب سایت خود برای موتور های جستجو استفاده کنید. بهینه سازی برای موتور های جستجو، در واقع ایجاد یک تغییر کوچک در بخشی از وب سایت است .

روش بهتر دیده شدن توسط موتورهای جستجو برای کسب رتبه بهتر و مخاطبان بیشتر به صورت هدفمند ( کسب مخاطبانی که واقعا به دنبال خدمات شما هستند .) موتورهای جستجو در معرفی و ایجاد ارتباط میان کاربران و ارائه دهندگان خدمات نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نقش بسیار تعیین کننده ای در رقابت شما برای بهتر دیده شدن دارد .

شما با برخی از موضوعات مطرح شده در این راهنما آشنا هستید چون آنها اجزاء اصلی هر وب سایتی محسوب می شوند ولی شاید شما این راهکارها را برای بهینه شدن وب سایت خود انجام نداده اید .در حقیقت مطلب اصلی این راهنما در مورد نحوه بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. باید درک کنید که چه چیزی برای بازدید کنندگان سایت شما بهتر است . آنها اصلی ترین مخاطبان محتوای وب سایت شما هستند و از موتور های جستجو برای یافتن خدمات و اطلاعات شما استفاده می کنند . تمرکز تنها برای تغییر رتبه ( Page Rank ) وب سایت نتیجه دلخواه را به شما نخواهد داد .

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، وب سایت شما را ، هنگام رویت کردن نتیجه جستجو ، در موقعیت مناسبی برای دیده شدن قرار می دهد اما در نهایت، مصرف کنندگان، کاربران شما هستند نه موتور های جستجو. سایت شما ممکن است بزرگ یا کوچکتر از مثال داخل راهنما و یا دارای محتوای زیادی باشد. اما روشهای بهینه سازی که در زیر توضیح داده ایم شامل همه سایت ها می شود، چه بزرگ و چه کوچک . ما امیدواریم که راهنمای ما به شما ایده های جدیدی در زمینه نحوه بهینه سازی وب سایتتان بدهد

کتاب بهینه سازی سایت webtarget.ir

امیدواریم که این تلاش کوچک مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گیرد و با نظرات و موفقیت های خود در این زمینه ما را خوشحال نمائید

” جهت حمایت این کتاب را به خوانندگان وب سایت خود معرفی کنید “

دانلود نسخه PDF با کیفیت بالا ( 1.30 mb ) | دانلود نسخه PDF با کیفیت متوسط ( 800 kb )
پسورد : webtarget.ir

کتاب آموزش بهینه سازی وب سایت – راهنمای گوگل

Border – خلاصه نویسی دستورات CSS

امیر سروری 2 دیدگاه CSS , استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Friday, 17th June , 2011 13600 بازدید

خلاصه نویسی دستورات CSS – Border


Border properties – خواص و توانایی های Border

element {

  border-width: number+unit;

  border-style: (numerous);

  border-color: color || #hex || (rgb / % || 0-255);

}

Border – خلاصه نویسی دستورات CSS

Margin , Padding – خلاصه نویسی دستورات CSS

امیر سروری 6 دیدگاه CSS , استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Monday, 13th June , 2011 22953 بازدید

خلاصه نویسی دستورات CSS – Margin / Padding


برای آشنایی بیشتر با خصوصیت Margin , Padding میتوانید مطلب مفهوم Box Model و آشنایی با مفاهیم Padding , Margin , Border را مطالعه نمائید

Margin , Padding properties – خواص و توانایی های پیش فرض برای Margin , Padding

element {

  margin-top: number+unit;

  margin-right: number+unit;

  margin-bottom: number+unit;

  margin-left: number+unit;

}

Margin , Padding – خلاصه نویسی دستورات CSS

Background – خلاصه نویسی دستورات CSS

امیر سروری 3 دیدگاه CSS , استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Saturday, 11th June , 2011 13768 بازدید

خلاصه نویسی دستورات CSS – Background


background properties – خصوصیات پس زمینه

element { 

  background-color: color || #hex || (rgb / % || 0-255);

  background-image:url(URI);

  background-repeat: repeat || repeat-x || repeat-y || no-repeat;

  background-position: X Y || (top||bottom||center) (left||right||center);

  background-attachment: scroll || fixed;

}

Background – خلاصه نویسی دستورات CSS

Font – خلاصه نویسی دستورات CSS

امیر سروری 2 دیدگاه CSS , استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Wednesday, 8th June , 2011 14008 بازدید

CSS Shorthand چیست ؟

CSS Shorthand یک مجموعه از تکنیک و دستورات است که به منظور خلاصه نویسی دستورات CSS مورد استفاده قرا میگیرد .

خلاصه نویسی دستورات CSS میتواند به ما کمک کند تا :

  • کنترل بیشتری بر روی اجزاء یک صفحه وب سایت داشته باشیم
  • یک فایل CSS تمیز و قابل خواندن داشته باشیم
  • حجم فایل CSS وب سایت کاهش یابد

این مطالب به صورت یک مجموعه ارائه خواهد شد و در مطالب بعدی با خلاصه نویسی دستورات برای خصوصیات دیگر ( Background , Border , Margin and Padding , Outline , List-style ) آشنا خواهیم شد .

Font – خلاصه نویسی دستورات CSS



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.