معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت

ابزارها و وب سایتهای برای تست وب سایتهای طراحی شده در موبایل و سایز های مختلف


مهسا کیانی 16 دیدگاه استاندارد وب سایت , اصول طراحی وب سایت Sunday, 5th May , 2013 47052 بازدید

این روزها درصد استفاده از انواع موبایل هوشمند به صورت چشمگیری رو به رشد است و چیزی نمانده تا استفاده از اینترنت های موبایل از اینترنت های خانگی گوی سبقت را بگیرد. بنابراین عادلانه به نظر نمیرسد در دنیای رو به رشد وب و طراحی, کاربران موبایل و تبلت ها درنظر گرفته نشوند.

bbmobilelearn

وب سایت ، امروز ، تنها برای استفاده در سیستم کامپیوتر خانگی محدود نمیشود و طراح وب سایت سعی خواهد کرد وب سایتی قابل استفاده در ابزارهای هوشمند قابل اتصال به اینترنت و دارای مرورگر بسازد . تلفن ها و تلویزیون های هوشمند و یا تبلت ها و حتی کنسول های بازی قابل اتصال به اینترنت ابزارهای متفاوتی برای وب گردی هستند . تکنولوژی ها و رویکردهای متفاوتی برای ساخت وب سایتهای قابل استفاده در تمامی انواع دستگاه ها وجود دارد . طراحی های واکنشگرا یکی از مهمترین این رویکردها هستند .

با توجه به تنوع دستگاه ها ، طراحی وب سایتهای سازگار با تمامی دستگاهها بسیار مشکل خواهد بود ، یکی از مهمترین چالش ها عدم دسترسی به دستگاه های مختلف برای تست های واقعی است . با توجه به این چالش بزرگ شبیه سازهای بسیار مختلفی برای تست و بررسی وب سایت ها در دستگاه های مختلف ساخته شده است . خوشبختانه شبیه سازهای موبایل انجام این کار را برای ما آسان کرده اند. در این نوشته سعی خواهیم داشت تعدادی از آنها را به شما معرفی نمائیم .

یک شبیه ساز موبایل به شما اجازه میدهد تا یک وب سایت را از نظر واکنشگرا بودن و قابلیت های متفاوت در انواع گوناگون سیستم عامل های موبایل مانند : iPhone, iPad, Android BlackBerry (بدون داشتن هیچ کدام از آن ها) بررسی نمایید. شبیه سازها این امکان را فراهم می آورند تا به مشکلات و مسائل مربوط به وب سایت با دقت بیشتری پرداخته شود و همچنین آنهااندازه گیری ها را با جذابیت بیشتری برای هر دستگاه به صورت بصری به نمایش در می آورند.

iPad Peek

برای اینکه اطمینان حاصل نمایید وب سایت شما با تبلت های موجود رایج در بازار سازگاری دارد می توانید آن را در وب سایت iPad Peek بررسی نمایید . این وب سایت حالت های افقی و عمودی نمایش سایت در ipad ها را به خوبی به نمایش می گذارد.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-iPad Peek  - webtarget.ir

iPhone Tester

همانطور که از نامش پیداست iPhone Tester یکی از رایج ترین شبیه سازها برای آیفون است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس وب سایت خود را در قسمت جستجو قرار دهید و یک نمای واقعی از آن را در آیفون مدل های 3G/4/4S مشاهده نمایید.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-iphonetester - webtarget.ir

Mobile Phone Emulator

یکی دیگر از شبیه سازهای رایج Mobile Phone Emulator می باشد. یکی از بزرگترین مزیت های این شبیه ساز این است که انواع مختلف سیستم عامل های موبایل همانند Samsung, iPhone, BlackBerryو… را میتوان از طریق آن بررسی کرد.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-mobilephoneemulator-iPad Peek - webtarget.ir

Responsivepx

برای بررسی سایت خود به منظور واکنشگرا بودن می توانید از Responsivepx استفاده نمایید. در آن ظاهر وکارکرد سایت را به صورت بصری در سایزهای متفاوت مشاهده نمایید.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-responsivepx  - webtarget.ir

Screenfly

به خاطر در بر داشتن انواع سیستم عامل ها برای تست, Screenfly یک شبیه ساز رایج و پرکاربرد است. در سیستم عامل های مختلف می توانید نحوه نمایش وب سایت خود را بررسی نمایید.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-screenfly - webtarget.ir

W3C mobileOK Checker

وب سایت W3C mobileOK Checker یک ابزار اعتبارسنجی خودکار مبتنی بر وب است که تنها بررسی می کند تا چه میزان وب سایت شما با سیستم عامل های موبایل هماهنگی دارد.این آزمایش در مقابل استاندارد W3C برای تلفن های همراه است که توسط W3C توسعه یافته است.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-w3c_mobileokchecker- webtarget.ir

MobiReady

MobiReady همانند شبیه سازهای دیگر می باشد و البته مواردی همانند وب سایت های W3C mobile complianceو dotMobi را چک می کند و خطاهای جزیی تری را از نظر آمادگی وب سایت برای نمایش در موبایل شرح میدهد. بعلاوه یک ویرایشگر کد هم برای بررسی کدها نیز دارد.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-mobiready-iPad Peek  - webtarget.ir

Opera Mini Simulator

اپرا مینی یکی از مرورگرهای پرکاربرد در جهان می باشد و قریب به 130 میلیون کاربر با آن کار می کنند. پس مطمئن شدن از ظاهر سایت در این مرورگر یکی از دغدغه های یک طراح وب می تواند باشد.اپرا مینی عمدتا در بازارهای در حال ظهور و اغلب گوشی های هوشمند استفاده می شود. این شبیه ساز اجازه می دهد تا شما نمایش سایت خود را در این مرورگر تست کنید.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-iPad Peek  - webtarget.ir

Gomez

این سرویس از گومز به شما یک گزارش از جزئیات چگونگی نمایش وب سایتتان را در چهار دستگاه مختلف: آی فون ، iPad ، BlackBerry و Nexus One به شما می دهد. همچنین یک امتیاز از 100 بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق از بیش از 30 مورد اثبات شده برای سیستم عامل های همراه را به سایت شما خواهد داد.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-iPad Peek  - webtarget.ir

Google’s GoMoMeter

به تازگی وب سایتی با عنوان How To GoMo از طرف گوگل منتشر شده است که شامل یک شبیه ساز ساده تلفن همراه به نام GoMoMeter می باشد این شبیه ساز سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را شرح میدهد و به سایتتان یک امتیاز از 4 امتیاز را اختصاص می دهد. این سایت همچنین توصیه های مفید را برای سازمان هایی که می خواهند خدمات تلفن همراه به مشتریان ارائه دهند گوشزد می کند.

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-iPad Peek  - webtarget.ir

Mobilizer

Mobilizer برنامه ای برای پیش نمایش وب سایت در تلفن های همراه iPhones, Android, Blackberry و HTCاست. این نرم افزار مبتنی بر نرم افزارAdobe AIR می باشد که به شما اجازه می دهد تا پیش نمایش محتوای سایت خود را در انواع تلفن همراه مشاهده نمایید. برای اجرای این نرم افزار حتما می بایست برنامه Adobe AIR را در سیستم خود داشته باشید .این نرم افزار را می توانید به صورت رایگان دانلود نمایید

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-iPad Peek  - webtarget.ir

تمامی این شبیه سازها به صورت رایگان هستند و کار با آنها بسیار ساده می باشد. نسل آینده وب قطعا موبایل ها و تبلت ها خواهند بود در نتیجه نمی توان آن ها را نادیده گرفت. زمانی که سایتی را طراحی و برنامه نویسی می کنید باید در نظر داشته باشید که تمامی کاربران از جمله کاربران موبایل بتوانند راحت با آن در تعامل باشند.

شما از چه شبیه سازی برای بررسی وب سایت خود جهت سازگار بودن با سیستم عامل های موبایل و تبلت ها استفاده میکنید؟ اگر شبیه ساز مورد علاقه شما در فهرست بالا وجود ندارد خوشحال می شویم آن را معرفی نمایید!

پیشنهاد کاربران :

Screenqueri

معرفی شبیه سازهای موبایل جهت تست وب سایت-iPad Peek  - webtarget.ir



نویسنده / مترجم : مهسا کیانی

به طراحی وب سایت علاقه زیادی دارم و در این زمینه فعالیت می کنم


16 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است


  1. علی
    5 May 2013

    سلام
    با توجه به اینکه مرورگرهای اینترنت به سرعت به روز میشن، با چه ابزاری میشه یک وب سایت رو روی ورژن های مختلف یک مرورگر تست کرد؟
    چون معمولا یک ورژن از هر مرورگر رو میشه روی هر کامپیوتر نصب شده داشت (البته بی توجه به پرتابل ها)




    • مهسا کیانی
      5 May 2013

      سلام
      برای این موضوع هم مانند شبیه ساز ها وب سایت های گوناگونی وجود داره .یک نمونش وب سایت http://browsershots.org/ هست که می تونید وب سایت مورد نظرتون رو هم در ورژن های مختلف یک مرورگر و هم در مرورگرهای مختلف مشاهده کنین




      • علی
        5 May 2013

        ممنون از سایتی که معرفی کردید …
        ولی متاسفانه این سایت ها معمولا فقط یک شات از وبسایت رو در اختیار قرار میدن و بنابراین نمیشه افکت ها و کدهای مربوط به کتابخانه های جاوااسکریپت رو توشون تست کرد …




        • مهسا کیانی
          6 May 2013

          خواهش میکنم
          درسته حق با شماست.میتونم بگم برای اینترنت اکسپلورور از IE tester استفاده کنین
          و راه دیگرشم اینه که بروزرهای قدیمی رو در vm نصب کنین




          • علی
            6 May 2013

            ممنون بابت راهنماییتون …




  2. داوود
    7 May 2013

    به نام خدا
    سرکار خانم مهندس کیانی؛
    با عرض سلام و ادب
    ازتون بخاطر گذاشتن مقالات خوب تشکر می کنم. فقط گاها یک سوال برام پیش میاد؛ به نظرتون با این سرعتی که داریم رو به جلو می ریم و هر روز یک تکنولوژی و یک ابزار جدید ایجاد میشه ؛ تا حالا شما ناامید نشدید؟ مثلا یک روز IE6 بلای جون طراحان بود. بعدش اومد و یکم بهتر شد. حالا CSS3 و HTML5 دارن میان که جای تکنولوژِی قبلی رو بگیرن!!!
    آخه همینجور هر روز باید آدم خودش رو آپدیت کنه و اگه یکم دیر بجنبی دیگه از دستت در رفته.
    نظر شما در این مورد چیه؟




    • مهسا کیانی
      8 May 2013

      سلام
      این موضوع که روز به روز تکنولوژِی رو به پیشرفت هست و باید برای عقب نیافتادن به روز بود ممکن سخت به نظر بیاد اما نا امید کننده نیست..



  3. با سلام،
    نمونه های خوبی بود !
    فکر کنم این نمونه هم خوب باشه : http://screenqueri.es




    • مهسا کیانی
      14 May 2013

      سلام دوست عزیز
      مرسی از پیشنهاد خوبتون..موردی رو که فرمودین اضافه کردم




  4. Shahab
    15 May 2013

    سلام. فوق العاده بود این مقاله.
    مدت ها بود دنبال همچین سایت هایی بودم و مجبور بودم در نبود چنین شبیه سازهایی، به ابزار نه چندان قوی Responsive در فایر فوکس قناعت کنم.

    دست شما مرسی.




    • مهسا کیانی
      15 May 2013

      سلام
      و خوشحالم از اینکه این مقاله تونسته به شما کمک کنه




  5. Shahab
    15 May 2013

    فقط یه چیزی!!!!!
    من با خوندن مقاله صفحه 3 در شماره 419 هفته نامه کلیک یه جورایی حالم گرفته شد.

    در این مقاله به Responsive یا طراحی پاسخگویی وب، طوری نگاه شده که من رو از Responsive کردن سایتی که در آینده قرار بود طراحی کنم مردد کرد.

    http://jamejampress.ir/Media/NewspaperImages/267/419/Jamejam-130427230009.pdf




  6. webara
    16 March 2014

    مطلب خوبی بود از نظر من نسخه موبایل سایت یکی از مهمترین نکات طراحی سایت و افزایش بازدید هست.




  7. جعفر
    5 January 2015

    باسلام وتشکر از مطالب مفیدی که گذاشتین
    من دوتا سایت دارم سایت اولی توی موبایل درست نمایش میده ولی سایت دومی بهم ریخته است ضمن اینکه قالب هردوتاشون با نرم افزار ارتیستر طراحی کردم
    راهی به نظرتون میرسه که راهنمایی کنید سایت دومی هم به راحتی واکنشگرا بکنم با توجه به اینکه روی کد نویسی تسلط خوبی ندارم
    ممنون




  8. تبلیغات ارزان سامانه پیامکی چاپار341
    1 May 2015

    دوست عزیز واقعا مطلب مهم و کاربردی بود
    ممنونم




  9. حسینی
    11 April 2016

دیدگاه خود را بنویسید





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کامنت های شما بعد از تأیید توسط نویسنده وبلاگ، منتشر خواهند شد.

لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به پست بالا باشد. اگر حرف دیگری دارید و یا قصد تماس با من را دارید، از فرم تماس استفاده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت گراواتار یک آواتار اختصاصی برای خود تعریف کنید، تا در کنار نام شما نمایش داده شود

برای قرار دادن کدهای نمونه می توانید از تگ های [php] ، [html] ، [css] و [js] استفاده کنید.
به عنوان مثال کدهای php را می توان به صورت زیر قرار داد:
[php] var $whoLoveIranians = "WebTarget!"; [/php]



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.