برگزاری اولین همایش استانداردهای وب و بستر وب باز در ایران

سخنرانان در این همایش به موضوعاتی مانند تکنولوژی و تاریخچه HTML5 و CSS3 , استفاده از فونت های فارسی در وب ، موبایل وب ، طراحی ریسپانسیو و Web API خواهند پرداخت


امیر سروری 9 دیدگاه مطالب عمومی Wednesday, 4th July , 2012 15502 بازدید

اولین «همایش استانداردهای وب و بستر وب باز» با توجه به پیشرفت بسیار چشمگیر تکنولوژی ها و استانداردهای مورد استفاده در طراحی وب برای اولین بار روز پنج شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۱ در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار خواهد شد .

برگزاری اولین همایش استانداردهای وب و بستر وب باز در ایران webtarget.ir

سخنرانان در این همایش به موضوعاتی مانند تکنولوژی و تاریخچه HTML5 و CSS3 , استفاده از فونت های فارسی در وب ، موبایل وب ، طراحی ریسپانسیو و Web API خواهند پرداخت .

در این همایش شرکت کنندگان این فرصت را خواهند یافت تا با تکنولوژی ها و استاندارد های روز مورد استفاده در طراحی وب سایت آشنا شده و به صورت علمی و اصولی، در جهت بهبود کیفیت کاری استفاده نمایند .
این همایش برای اولین بار در روز پنج شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۱ در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار خواهد شد . ظرفیت شرکت کنندگان محدود است لذا در صورتی که تمایل به شرکت در این همایش را دارد میتوانید از طریق وب سایت این همایش ثبت نام نمائید .

من ( امیر سروری ) نیز ، این افتخار را دارم تا به عنوان نماینده تیم وب تارگت در ارتباط با طراحی ریسپانسیو – Responsive Design و یا واکنش گرا ، توضیحات و تجربیات خود را ارائه دهم .
از همه دوستداران طراحی وب سایت و استاندارد های وب دعوت میکنم تا در این همایش حضور یابند . در ادامه نیز می توانید متنی کوتاه و مرتبط با موضوع ” استفاده از استاندارد ها در طراحی وب سایت” را مطالعه کنید .
با امید برگزاری هر چه بیشتر اینگونه مراسم ها در جهت ترویج استاندادر ها و تکنولوژی های جدید طراحی وب سایت .

برای آشنایی با سخنرانان ، سرفصل ها و شرایط حضور در همایش میتوانید به وب سایت «همایش استانداردهای وب و بستر وب باز» مراجعه نمائید .

چرا باید از استانداردهای طراحی وب سایت پیروی کنیم؟

استانداردها در طراحی وب سایت کمک می کنند تا مطمئن شویم که تمام افراد به اطلاعاتی که ما تولید و ارائه می‌کنیم دسترسی مناسب و راحتی دارند . دلایل بسیار زیادی برای توسعه دهندگان وب وجود دارد که با استانداردهای وب هماهنگ باشند .

استانداردهای وب قوانین محرمانه‌ای که توسط سازمانهای مجلل حکم شوند نیستند. بخش زیادی از استانداردها توسط نمایندگان همان مردمی که از آن استفاده می‌کنند ایجاد می‌شوند . سازندگان مرورگرها، توسعه دهندگان وب، تامین کنندگان محتوا و سازمانهای مرتبط دیگر ، مجموعه هایی هستند که در ایجاد و بروز رسانی استانداردهای وب تاثیر گزار هستند .

صفحات وب دارای استاندارد زمان توسعه را کوتاه تر و نگه داری صفحات را آسانتر خواهند کرد . عیب یابی و رفع اشکال ساده تر می‌شود زیرا سند از یک استاندارد پیروی می‌کند. در صورت دارا بودن استاندارد نیازی به بازگشت به قبل و بررسی سند از ابتدا وجود ندارد و میتوان بر پایه استاندارد های قبلی توسعه سند را با سرعت و اطمینان ادامه داد .

با وجود زمینه های متعدد و نیاز به تخصص های گوناگون در توسعه و پیاده سازی صفحات وب ، نیاز به کار گروهی بیش از پیش احساس شده است . استانداردها در طراحی صفحات وب به ما کمک خواهند کرد تا یک نقطه مشترک را در یک کار گروهی ایجاد نمائیم و نتیجه مطلوب و موفقی را از یک کار گروهی دریافت کنیم .

رعایت استانداردها توسط توسعه دهندگان به پذیرش همگانی استانداردها کمک خواهد کرد

همانطور که روشهای گوناگون دسترسی به وب افزایش پیدا میکند ، سازگارکردن و تکثیر کردن وب سایت ها برای برآورده کردن احتیاجات به طور روز افزونی مشکل خواهد شد . پیروی از استانداردها یک قدم بزرگ به سوی حل این مشکل است. تطبیق وب سایت شما با استاندارد کمک می کند که اطمینان داشته باشید نه تنها مرورگرهای سنتی، قدیمی و جدید، قادر خواهند بود که وب سایت را به درستی نمایش دهند ، بلکه سایت ها با مرورگرها و رسانه های غیر معمول نیز در دسترس خواهند بود. رعایت نکردن استانداردها در وب سایت شما می تواند به شدت مخاطبان شما را محدود کند.

پذیرش همگانی استانداردهای وب توسط توسعه دهندگان ، سازندگان مرورگرها و نرم افزارهای وب ، از اهداف پروژه های استاندارد سازی و سازمانهای جهانی است. این کوشش زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که توسعه دهندگان وب از استانداردها به عنوان یک موضوع با اهمیت استفاده کنند و بر مطابقت مرورگرها و نرم افزارهای وب با استاندارد های جهانی پافشاری کنند.

اجرای استانداردهای وب می‌تواند به صفحات وب شما وضوح و اعتبار بیشتری در جستجوها بدهد . ساختن صفحات وب بر اساس استانداردها تحلیل و بررسی آنها را برای موتورهای جستجو ساده می‌کند و صفحات وب سایت شما با دقت بیشتری توسط موتورهای جستجو فهرست می‌شوند. تحلیل کدها توسط برنامه های سمت سرور با سرعت و دقت بیشتری صورت می گیرد و در نتیجه سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما بیشتر خواهد شد .

وب سایت مطابق با استاندارد به راحتی می تواند به قالبهای دیگر چون بانکهای اطلاعاتی و اسناد Word تبدیل شود. این به ما اجازه می‌دهد استفاده تطبیق پذیرتری از اطلاعات داخل وب سایت در شبکه جهانی وب داشته باشیم و مهاجرت ساده ای به سیستم ها و مرورگرهای امروزی شامل دستگاه هایی مانند Mobile , TV, PDA داشته باشیم .

قابل دسترس بودن یک ضرورت برای صفحات وب سایت شما محسوب می شود . صفحات وب سایت شما توسط مخاطبانی که از مرورگرهای متفاوت و غیر معمول استفاده می‌کنند نیز مورد استفاده قرارمی گیرد. این مرورگرها شامل مرورگرهای صوتی که صفحات وب را با صدای بلند برای افرادی با اختلالات بینایی می خوانند ، مرورگرهای خط نابینایان – Brail – که متن را به خطوط برجسته قابل فهم نابینایان ترجمه می‌کنند، مرورگرهای موبایل که فضای نمایشگر بسیار کوچکی دارند، تلویزیون های هوشمند ، نمایشگرهای Tele Text می شود . در دسترس قرار دادن صفحات وب سایت برای تمامی این مرورگرها از جمله وظایف یک توسعه دهنده وب است . رعایت استاندارد در طراحی وب سایت می تواند به یک توسعه دهنده وب و همچنین گروه های توسعه دهنده مرورگر برای سیستم ها و دستگاه های مختلف کمک کند تا صفحات وب را در دسترس تمامی مخاطبان با بیشترین کیفیت قرار دهند .جالب است بدانید در بعضی از کشورها استفاده از Accessibility یک قانون است.

گمراه شدن از استانداردها و استفاده از خصوصیات مختص مرورگری خاص ممکن است وسوسه انگیز باشد.اما قابلیت دسترسی بیشتر که با انطباق با استانداردها به دست می‌آید به پاداشهای بزرگتری در دراز مدت خواهد رسید.



نویسنده / مترجم : امیر سروری

امیر سروری هستم علاقه مند به بازاریابی و تبلیغات آنلاین , طراحی وب سایت و البته آموزش



9 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است


  1. محسن
    5 July 2012

    سلام.

    خیلی دوس دارم که شرکت کنم، مخصوصاً که فرصتی هم هست برای تازه کردن دیدار با شما.

    اما متاسفانه فکر نمیکنم توی این تاریخ بتونم شرکت کنم.
    مردد هستم که ثبت نام کنم یا نه.

    امکان استفاده از پادکست سخنرانی ها، وجود داره؟



    • ما هم مشتاق دیدن شما هستیم محسن جان ، سعی میکنم به نوبه خودم مطالب رو که ارئه میدم در وبلاگ هم قرار بدم تا دوستانی که نبودن استفاده کنن و فکر میکنم بقیه دوستان هم به نوبه خودشون این کار رو انجام خواهند داد .
      در هر صورت از دیدار شما خوشحال خواهیم شد .




  2. sagar
    5 July 2012

    Great Blog very useful Information




  3. آرمان
    11 July 2012

    ای وای :| آقای سروری جا نیست . چی کار کنم من می خوام بیام . خیلی خیلی مفید خواهد بوووود .




  4. حسین امیری
    14 July 2012

    با سلام
    خیلی دوست داشتم شرکت کنم ولی ظرفیت پر شده بود.
    اگر امکان تمدید ظرفیت بود به من هم اطلاع بدید.
    ممنون.



  5. ارائه شما رو در این آدرس مشاهده کردم:
    http://www.webtarget.ir/responsive-web-design
    بسیار عالی و مفید بود :)




  6. مهدخت
    23 July 2012

    ارائه تون خیلی خوب بود موفق باشید :)




  7. محسن
    23 July 2012

    اسلایدهارو دیدم.
    سپاس.

    خیلی بحث جذابیه… و البته خیلی پردردسر…!
    اونم توی وب ایران که خیلی از کاربران عادی اینترنت، از مرورگرهای قدیمی استفاده میکنن و این مشکلات طراح رو بیشتر میکنه…
    اگر بشه مباحث طراحی ریسپانسیو رو به صورت تفصیلی توی وبلاگتون بررسی کنید، خیلی عالیه.



دیدگاه خود را بنویسید





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کامنت های شما بعد از تأیید توسط نویسنده وبلاگ، منتشر خواهند شد.

لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به پست بالا باشد. اگر حرف دیگری دارید و یا قصد تماس با من را دارید، از فرم تماس استفاده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت گراواتار یک آواتار اختصاصی برای خود تعریف کنید، تا در کنار نام شما نمایش داده شود

برای قرار دادن کدهای نمونه می توانید از تگ های [php] ، [html] ، [css] و [js] استفاده کنید.
به عنوان مثال کدهای php را می توان به صورت زیر قرار داد:
[php] var $whoLoveIranians = "WebTarget!"; [/php]



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.