هفت مهارت ضروری برای حضور در مصاحبه شغلی


مهسا کیانی 10 دیدگاه کار و زندگی Friday, 8th November , 2013 43778 بازدید

اغلب افراد با مصاحبه در شغل مورد نظر خود مبارزه میکنند و گاهی به مشکل بر می خورند . خودتان را با تجربه و مهارتهایی که در یک شغل دارید در نظر بگیرید. مصاحبه شغلیتان باید به گونه ای برگزار شود که مشتاقانه به سمت آن بروید .چیزی که با اعتماد به نفس کامل با آن روبرو شوید ، نه آنکه از رویارویی با آن خجالت بکشید. شما می توانید طراح وب با استعدادی در زندگی کاری خود باشید، اما اگر در مصاحبه شغلی خود خوب عمل نکنید، باعث می شود موقعیت بسیار عالی که همیشه آن را می خواستید از دست بدهید. پس شروع می کنیم و هفت نکته مهمی که به شما در مصاحبه شغلی کمک می کند را یادآوری میکنیم تا مشتاقانه به سمت آن بروید .

job-interview-tips

1- آماده باشید

قبل از اینکه به مصاحبه بروید ، باید آماده باشید. با توجه به اینکه این موضوع بسیار مهم است در عین حال بسیاری افراد از آماده شدن برای مصاحبه شغلی غفلت میکنند “این جمله را بخاطر بسپارید: همیشه یک مکان آماده برای یک فرد آماده , وجود خواهد داشت. ”

اجازه بدهید به شما بگویم چه چیزهایی برای آماده بودن در یک مصاحبه شغلی نیاز است.

نمونه کارهای خود را آماده کنید.

بیش از اندازه به این موضوع اهمیت بدهید. اگر شما در حال آماده سازی خود برای مصاحبه در موقعیت شغلی طراح وب هستید، پس بایستی نمونه کارها آنلاین خود را آماده کنید. اطمینان حاصل نمایید که تمام لینک ها کار میکنند، تمام کدها درست نوشته شده اند و همه ی آیتم ها مرتب چیده شده و سازمان یافته باشد. شما را مجبور به طراحی مجدد کل نمونه کارهایتان نمیکنم ، اما حداقل آن را برای یک ارائه خوب به عنوان یک طراح وب, آماده نمایید. اگر نمونه کار آنلاین ندارید; پس چگونه انتظار دارید به عنوان یک طراح وب کار دریافت نمایید؟ این موضوع بسیار غم انگیز است، اما دیده شده که بسیاری از افراد می خواهند به عنوان یک طراح وب/ طراح گرافیک کار کنند و در عین حال هنوز هم یک نمونه کار ندارند. یادتان باشد این اولویت شماره یک است. نمونه کارها ی خود را آماده و به روز کنید.

در اینجا چندی از چگونگی نمایش نمونه کار های طراحان وب را برای ایده به شما معرفی میکنم:

ظاهر خود را آماده کنید.

این مورد یکی دیگر از جنبه های مهم در مصاحبه است که باز هم بسیاری از آن غفلت می کنند .پیشنهاد می کنم که به زیباترین شکل ممکن آراسته و موقر به نظر برسید . هیچ اجباری برای پوشیدن لباس مارک دار و گران قیمت نیست ، اما پوشیدن لباس آراسته و ساده صدمه ای به شما نمی زند . یادتان باشد ظاهری که شما را نمایش میدهد نشان دهنده ی بخشی از شخصیت شماست . مخصوصا در اولین برخورد با افراد در محیط کار، به آن ها نشان می دهد که شما مایل و آماده ی داشتن آن شغل هستید .پس به بهترین نحو ظاهر خود را آماده نمایید.

رزومه خود را آماده کنید.

رزومه کاری را در جهت نمایش سوابق کار خود, مهارت ها و دوره های آموزشی که در راستای آموختن آن کار گذرانده اید بنویسید. روز قبل از مصاحبه ، به رزومه کاری خود که در بعضی مواقع ممکن است آن را زودتر برای کارفرما فرستاده باشید نگاه کنید. حتی میتوانید چند نسخه از آن را در پوشه ایی مرتب قرار داده و در روز مصاحبه به همراه داشته باشید .همچنین، فراموش نکنید یک قلم، چیزی شبیه به یک دفترچه یادداشت که بتوان در صورت نیاز یادداشت و توضیحی را در روز مصاحبه نوشت به همراه خود ببرید .

resume

تحقیق کنید

تحقیقاتی در مورد شرکتی که می خواهید در آن مشغول به کار شوید آماده نمایید . اگر شرکت طراحی وب باشد مطمئنن وب سایت خواهد داشت پس حتما به آن سر بزنید اطلاعات خوبی از آن شرکت به دست می آورید ، یک ایده کلی از شرکت ، چشم انداز، اهداف، و غیره. در واقع همیشه خوب است به آنها نشان دهیم برای مصاحبه آماده ایم و سعی در پیدا کردن اطلاعات بیشتری در مورد شرکتشان داریم. شاید تحقیق کردن در مورد شرکت به نظرتان سختگیرانه باشد اما یادتان باشد قرار است در آن شرکت کار کنید و نظر شما که آن را بپسنید نیز مهم است . ممکن است با تحقیق در مورد آن شرکت از کار کردن در آن صرف نظر کنید!

2- وقت شناس باشید

فرهنگ لغت وقت شناسی را اینگونه تعریف کرده است : ” رسیدن سریع و به موقع در زمان منصوب/ توانایی انجام وظیفه، در زمان تعیین‌شده”

interview-TIPS

لطفا دیر به مصاحبه نروید. واقعا خوب نیست که به مصاحبه دیر برسید به خصوص قبل از اینکه استخدام شوید. روز قبل مسیر را زمانبندی نمایید و بیشترین زمان را برای رسیدن به مقصد به خودتان بدهید و به اندازه کافی برای وجود ترافیک وقت بگذارید . در بهترین حالت حدود 15-20 دقیقه قبل از مصاحبه در محل حضور پیدا نمایید

3- مودب باشید

در طول مصاحبه، تا حدی که امکان دارد ادب را رعایت نمایید . ممکن است در مورد مشاغل و تجارب گذشته تان سوالاتی از شما شود . اگر تجربه بدی داشته اید ،از رئیس قدیمی و یا شرکت های قبلی خود بدگویی نکنید . اگر هیچ چیز خوبی در مورد آنها ندارید که بگویید، فقط کافیست سکوت نمایید. احتمالا در مورد فرآیند و پروسه کاریتان و یا شاید به صورت جزیی تر در مورد استانداردهای وب که در حال حاضر به کار گرفته میشود سوالاتی دریافت کنید، عقایدتان را با اعتماد به نفس و نزاکت کامل بیان نمایید .

همچنین، لطفا در هنگام مصاحبه از ناسزا گویی در مورد هر مسئله ای خودداری نمایید . بعضی افراد ، فقط برای ایجاد حس مشترک از روش صحبت کردن همراه با ناسزا استفاده میکنند , شما هرگز این کار را انجام ندهید.

4- توجه نمایید

در مصاحبه بسیاری از موضوعات پوشش داده می شود و مورد بحث قرار میگیرد. در مورد فرآیندها، قوانین، مقررات و سیاست صحبتهای ممکن است صورت گیرد. اطمینان حاصل کنید که به همه ی موارد با توجه تمام گوش داده اید زیرا هر مصاحبه یکبار بیشتر تکرار نخواهد شد .در این بین شما هم اگر موقعیتش را مناسب یافتید سوالات خود را در مورد شرکت بپرسید و با تحقیقات قبل از مصاحبه خود انطباق دهید . پرسیدن سوالات خوب و مربوط, به آنها نشان می دهد که شما در حال تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر هستید و به آنها توجه دارید.

5- هیجان داشته باشید

در طول مصاحبه شغلی خود پرشور و با هیجان باشید . اگر پرشور و با احساس باشید ، کارفرما آن را حس می کند و شما می توانید توجه او را به خود حفظ نمایید. بسیاری در مصاحبه های استخدامی بی علاقه، بی حوصله و خسته حضور پیدا می کنند .شما اینگونه نباشید.لحن مثبت و اعتماد به نفس را همواره در صدای خود حفظ نمایید.

هنگامی که یک سوال در مورد طراحی یا توسعه وب از شما پرسیده شود،پاسخ دادن به روش های غیر معمول مسئله جالبی نیست اما گاهی اوقات این اتفاق خواهد افتاد. به هر حال، اگر من شخص مصاحبه کننده باشم، ترجیح میدهم کسی که هیجان و اشتیاق زیادی برای کار و یادگیری را دارد استخدام کنم.

6- استعداهای خود را بشناسید

مصاحبه شغلی زمان مناسبی است تا شرکت مورد نظرتان با شما و همچنین شما با آن آشنا شوید. زمانیست که می توانید به آنها نشان دهید چرا برای این کار آماده اید. معمولا، مصاحبه کننده از شما می پرسد، “چرا ما باید شما را برای این کار استخدام کنیم؟ چه چیز شما را از مابقی متمایز میکند ؟” برای اینگونه پرسش ها آماده باشید و به پاسخ های حرفه ای و واقعی خود بیشتر فکر نمایید .اگر شما واقعا در یک تخصص خوب هستید، مثل HTML5 / CSS3 یا تایپوگرافی، پس بر روی آن متمرکز شوید . اجازه دهید آنها بدانند که شما چگونه می توانید به آن شرکت سود برسانید و کمک حالشان باشید. در این مورد خجالتی نباشید

case-for-innovation-talent-management

هر کسی در مصاحبه های کاری ,خودش را به بهترین نحو ممکن نشان میدهد بنابراین شما هم از معرفی خود واقعیتان دریغ نکنید.

به شما پیشنهاد نمیدهم دروغ بگویید و به آنها بگویید که شما بهترین هستید ، فقط با دلایل قانع کننده به آنها دلایلی را که باید شما را برگزینند دهید

7- پس از مصاحبه

در نهایت شما پس از مصاحبه در شرکت به خانه بازمیگردید. همه چیز خوب پیش رفته ، به موقع در مصاحبه آماده شدید،پرشور و هیجان بودید، توجه خود را نسبت به پرسش ها نگه داشتید و تا آنجا که توانستید با احترام و ادب رفتار نمودید، و آنچنان که باید استعدادهای خود را بروز دادید. آنها نمونه کارهایتان را پسندیدند . حال قدم بعدی چیست ؟ خب، به نظر روش خوبی می آید اگر چند خطی برای مصاحبه کننده بنویسید و از او بابت وقتی که برای مصاحبه با شما داشته تشکر نمایید . به یاد داشته باشید، هر چیز کوچکی در این مصاحبه در نظر گرفته خواهد شد، و بسیاری ممکن است با هم مهارت های مشابه زیادی داشته باشند که تنها موارد ریزبینانه ایست که شما را برای آن کار انتخاب می کند .

در آخر

شاید برخی موارد بالا برایتان پیش پا افتاده بیاید اما به شما اطمینان میدهم اگر آنها را رعایت نمایید مصاحبه ی عالی و موفقی خواهید داشت حال نوبت شماست. به ما بگویید چه کارهایی برای داشتن بهترین مصاحبه انجام داده اید؟ خوشحال خواهیم شد اگر تجربیات, نکته ها و راهنمایی های خود را با ما به اشتراک بگذارید. در آخر از شما تشکر میکنم که وقت گذاشتید و این مقاله را خواندید. اگر هنوز شغل مورد نظر خود را پیدا نکرده اید امیدوارم این موارد در مصاحبه بعدی به کمکتان بیاید.



نویسنده / مترجم : مهسا کیانی

به طراحی وب سایت علاقه زیادی دارم و در این زمینه فعالیت می کنم


10 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است


  1. مجتبی
    8 November 2013

    من فکر می کنم توی مصاحبه نباید تمام واقعبات رو بیان کنید، چون من این کار رو کردم و نتیجه مناسبی ندیدم.




    • مهسا کیانی
      9 November 2013

      ممنون که تجربیاتتون رو در اختیار ما قرار دادید




  2. امین
    9 November 2013

    ممنون ، مطلب جالبی بود




    • مهسا کیانی
      9 November 2013

      خواهش میکتم امیدوارم استفاده کرده باشین



  3. سلام
    به نکاتی خوبی اشاره کردید..بعضی از اونها رو میشه در جلسات و قرار ملاقت ها هم اجرا کرد تا نتیحه مثبتی به همراه داشته باشه




  4. milad nasery
    20 December 2013

    با سلام هرکار هم کنید شرکت های طراحی وب همشون به دنبال آدمی هستن که مزد کم بگیرد و حداکثر ترین کار رو برایشان انجام دهد من خودم طراح و برنامه نویس هستم و مهارت هایم css3/jquery/html5/photoshop/flash/phpهست .
    و در قبال کار هایی که انجام میدهیم مزد نمیدهند




  5. akbar aghcheloo
    31 May 2017

    با سلام.
    مطالبتون بسیار عالی و مفید میباشد. ممنون از وقتی که برای نشر این مطالب گذاشتید.




  6. حسین صفوی
    24 April 2018

    سپاس گزارم مطالب بسیار مفیدی بود



  7. مقاله خیلی خوبی هست
    چرا سایت را به روز نمی کنید؟




  8. شنطوس
    29 May 2020

    ممنون



دیدگاه خود را بنویسید





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کامنت های شما بعد از تأیید توسط نویسنده وبلاگ، منتشر خواهند شد.

لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به پست بالا باشد. اگر حرف دیگری دارید و یا قصد تماس با من را دارید، از فرم تماس استفاده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت گراواتار یک آواتار اختصاصی برای خود تعریف کنید، تا در کنار نام شما نمایش داده شود

برای قرار دادن کدهای نمونه می توانید از تگ های [php] ، [html] ، [css] و [js] استفاده کنید.
به عنوان مثال کدهای php را می توان به صورت زیر قرار داد:
[php] var $whoLoveIranians = "WebTarget!"; [/php]



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.