کمک به مشتریان برای به روزرسانی وب سایت های از رده خارج خود

مشتریان شما میتوانند به مشتریانی دائمی برای شما تبدیل شوند


مهدخت یافتیان 7 دیدگاه تبلیغات و بازاریابی , کار و زندگی Saturday, 29th December , 2012 23209 بازدید

یکی از لذت های آزاد کار بودن این است که در صورت انجام کارها و وظایف خود به بهترین نحو، مشتریان شما، سالیان سال شما را همراهی خواهند کرد . این بسیار عالی است که بدانید، آنها از فعالیت ها و سخت کوشی های شما قدردانی می کنند. این موضوع به ایجاد یک رابطه بر پایه اعتماد کمک فراوانی می نماید.

بعد از مدتی و با بازنگری در کارهای قبلی خود، متوجه می شوید که فعالیت بعضی سایت هایی که طراحی کردیده اید، مایوس کننده است و نیاز به طراحی مجدد دارند. این موضوع به این معنی نیست که شما کار خود را بد انجام داده اید بلکه با گذشت چندین سال و پیشرفت تکنولورژی و ارائه تکنیک های جدید ، وب سایت آنها از رده خارج می شود.

 کمک به مشتریان برای به روزرسانی وب سایت - webtarget.ir

خود طراحان وب این حس را دارند که با گذشت زمان، پیشرفت بسیاری در کارها و طرح های خود داشته اند. عملا سایت هایی که 5 الی 10 سال پیش با استاندارد های آن زمان طراحی و ارائه شده است، با استاندارد های امروز همخوانی ندارد. که این موضوع خود به خود منجر به از رده خارج شدن وب سایت های قدیمی می شود. بسیار پیش آمده است که با بازنگری در کارهای قدیمی این حس را داشته باشید که می توانستید به جای استفاد ه از کد های فعلی، کد X یا اسکریپت Y را استفاده کنید.

وقتی در مورد طراحی مجدد وب سایت،صحبت می شود، قطعا دلایل خودخواهانه ای جهت انجام این کار برای هر دو طرف ( طراح وب و مشتری) وجود دارد. برای هر دو شرایطی در جهت ارائه هر چه بهتر کارها، خدمات و البته بدست آوردن درآمد بیشتر وجود خواهد داشت. اما گاهی اوقات داشتن یک وب سایت از رده خارج عواقب ناخوشایندی برای مشتری خواهد داشت.

این عواقب ناخوشایند می تواند:

  • حذف از رقابت در بازار، باشد.
  • اتلاف وقت و صرف هزینه به علت به روز رسانی کد های html قدیمی یا cms های از رده خارج و غیرقابل استفاده ، باشد.
  • درگیر شدن در مجازات های موجود در قوانین بهینه سازی برای موتورهای جستجو SEO ، به علت استفاده از شیوه های غیر مجاز، باشد.
  • وجود حفره های امنیتی به علت از رده خارج بودن اسکریپت ها و کد های استفاده شده، باشد.
  • از دست دادن فرصت استفاده از رسانه های اجتماعی، باشد.
  • از دست دادن بازدید کنندگان موبایل، باشد.
  • عدم هماهنگی ظاهر وب سایت در مرورگر های مختلف باشد.

چگونه میتوان مشتریان را تشویق به طراحی مجدد وب سایت، کرد؟

ممکن است بهترین شیوه برای قانع کردن مشتریان در جهت طراحی مجدد وب سایت، برنامه ریزی برای برگزاری جلسه های شخصی باشد. مثلا یک دعوت دوستانه ، وقتی صحبت وب سایت به میان آمد ، می توانید به آنها این موضوع را بگوئید که واقعا باوردارید این کار ( طراحی مجدد وب سایت) به سود آنها خواهد بود .

مزایای طراحی مجدد را برایشان لیست کنید، به آنها بگوئید که :

  • می توانند پولشان را پس انداز کنند و از cms های رایگان و ارزانتر ستفاده کنند.
  • می توانند قالب وب سایت، برای ارائه نسخه موبایل و ابزار های هوشمند دیگر را اجرا و پیاده سازی کنند.
  • می توانند از تکنولورژی های جدید، امکانات جدید و از J query ها در سایت استفاده کنند.
  • می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی به افزایش آگاهی عمومی در مورد برند خود بپردازند.

البته ، موارد این لیست میتواند خیلی بیشتر از اینها باشد. در واقع این یک ایده برای تحریک اشتهای مشتریان برای دانستن این نکته که “از چه چیز هایی در دنیای امروز عقب افتاده اند” است. برای این که بیشتر آنها را قانع کنید می توانید از نمونه کارهایی که اخیرا انجام دادید، استفاده کنید. امکان به خصوص و قالب هایی که فکر می کنید برای آنهامی توانید سودمند باشد را شرح دهید .توضیح دهید که چگونه مشتریان دیگر شما هم از تکنولورژی ها ی جدید و به روز استفاده می کنند و چه گونه این موضوع به گسترش کار آنها کمک می کند.

بودجه مالی آنها را همیشه در نظر بگیرید.

مشتری شاید برای شنیدن آخرین تکنولورژی ها و پیشنهادهای خوب شما، هیجان زده باشند اما نحوه ارائه این پیشنهادات به مشتری در پذیرش و رد آن بسیار اهمیت داردو مهم تر از آن، برای مشتری، هزینه اجرای این پروژه پیشنهادی است.

یکی از راه های ارائه قیمت پیشنهادی این است که بتوانید آنها را قانع کنید که ایده طراحی مجدد، در قالب یک سرمایه گذاری مجدد در کار، قلمداد می شود. این سرمایه گذاری، درباره ایجاد ظاهر گرافیکی فانتری و جدید برای وب سایت نیست بلکه کارایی و چگونگی افزایش بالقوه فروش و آسانتر کردن زندگی خواهد بود.

مخصوصا برای مشتریانی که فکر می کنید برای پیشنهاد طراحی مجدد وب سایت آمادگی دارند( چه انهایی که خودشان این کار را انجام دهند یا به شما واگذار کنند) بهترین روش برای متقاعد کردن آنها،ایده صرف جوئی در هزینه و استفاده cms های آماده است که هزینه کمتری دارند. این موضوع در مورد افرادی که بعد از یکسال می خواهند طراحی مجدد داشته باشند صدق نمی کند بلکه برای مشتریانی کاربرد دارد که بعد از 5 سال یا بیشتر قصد طراحی مجدد وب سایت خود را دارند.

بیشتر مشتریانی که با شما در ارتباط هستند از هزینه طراحی مجدد وب سایت می پرسند پس چه بهتر است در صورتی که از قبل وب سایت را مورد بررسی قرار دادید پیش نویسی از پیشنهاد های احتمالی و شکل تقریبی آن با خود داشته باشید تا در صورت لزوم و با توجه به نیاز های مشتری آن را ارائه کنید.

نتیجه گیری

در صورت داشتن وقت آزاد به نمونه کارهای قدیمی خود نگاهی بیاندازید و در مورد کارهای قبلی خود تحقیق و مطالعه کنید و از بین مشتریانی که طراحی مجدد برای آنها نیز سودمند است چند نفری را انتخاب کنید . بررسی کنید که چه کارها و امکانات جدیدی می توانید به وب سایت آنها اضافه کنیدو طرح یک جلسه را در این رابطه با مشتریانتان بریزید.

بعد از ایجاد روابط بر پایه اعتماد بین طرفین، زمان مناسب است برای اینکه مشتریان، به صحبت های صادقانه شما در مورد پیشنهاد طراحی مجدد گوش کنند. در مورد صحبت هایی که می کنید مطمئن باشید و قول های بیهوده ندهید . بعد متوجه خواهید شد کارهای بسیار زیادی در لیست کاریتان قرار گرفته است و نمی دانید چگونه برای آنها برنامه ریزی کنید که این یک موضوع خوب برای مطالب بعدی خواهد بود.

شما برای متقاعد کردن مشتریان برای طراحی مجدد چه می کنید. تجارب خودتون را می تونید با ما در میان بگذارید.



نویسنده / مترجم : مهدخت یافتیان

4 سال است به عنوان مدیر پروژه در زمینه طراحی وب سایت فعالیت دارم و مطالب و ترجمه های بسیاری در این رابطه تهیه کردم.


7 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است

  1. البته به نظر بنده مدت زمان های ذکر شده مانند 5 سال یا 10 سال خیلی زیاد بوده و ممکن است مجری دیگری از این فرصت استفاده کند.
    ضمنا بخش مهمی از موضوع از رده خارج شدن وبسایت ها عدم بروزرسانی های درست آنها بوده که حتی باعث می شود سایتی با عمر کمتر از یکسال هم به نوعی از رده خارج شود.




    • مهدخت یافتیان
      30 December 2012

      بله صحبت شما درست هست با سرعت زیادی که تکنولوژی داره این روزها پیش میره حتی ممکنه یک شیوه ظرف یک روز از رده خارج بشه اما ما معمولا برای طراحی مجدد وب سایت ها سراغ وب سایت هایی می ریم که زمان زیاد تری ازشون گذشته چون متقاعد کردن یک مشتری که یکسال از زمان طراحی وب سایتش گذشته خیلی سخت تر از مشتری هست که 5 سال از زمان طراحی وب سایتش گذشته.




  2. محمّد
    30 December 2012

    سلام خواهشا اول از سايت دانشگاها شروع كنيد
    راستي من با iPad وارد سايت تون شدم اين مستطيل كه توش دارم مينويسم أندازش بزرگ شده آمده تو نوشته هاي سمت چپ




  3. حسین
    30 December 2012

    ممنون از ترجمه موفق باشید




  4. قاسم
    30 December 2012

    مثل همیشه عالی بود




  5. محمّد
    30 December 2012

    با سلام دوباره ببخشيد سفري وقتي جاوا اسكريپتارو باز نميكنه چيكارش بايد كرد يه اپ واسه آيپد سراغ نداريد كه بشه؟




  6. سعید
    13 January 2013

    ممنون از مطلب خوب و کاربردیتون



دیدگاه خود را بنویسید





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کامنت های شما بعد از تأیید توسط نویسنده وبلاگ، منتشر خواهند شد.

لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به پست بالا باشد. اگر حرف دیگری دارید و یا قصد تماس با من را دارید، از فرم تماس استفاده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت گراواتار یک آواتار اختصاصی برای خود تعریف کنید، تا در کنار نام شما نمایش داده شود

برای قرار دادن کدهای نمونه می توانید از تگ های [php] ، [html] ، [css] و [js] استفاده کنید.
به عنوان مثال کدهای php را می توان به صورت زیر قرار داد:
[php] var $whoLoveIranians = "WebTarget!"; [/php]



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.