هنر بروز بودن طراحان وب

روش ها و راه کارهای مناسب و کارآمد برای به روز ماندن ، طراح وب سایت


سحر سروری 11 دیدگاه کار و زندگی Tuesday, 9th October , 2012 28736 بازدید

شاید برای شما این نکته که طراحان وب باید به روز باشند را زیاد شنیده باشید. به روز بودن نکته بسیار مهمی برای طراحان وب است اما همین به روز بودن خود دارای شیوه های مختلف است و افرادی که بتوانند این شیوه ها را به صورت بسیار درست و اساسی پیاده و اجرا کنند دارای هنر به روز بودن هستند . سرعت تغییر تکنولوژی های جدید و مرتبط شاید کم باشد مثلا مدت زیادی طول کشید تا Css3 و Html5 اجرایی شدند. اما ایده های پیرامون این تکنولوژی ها پیوسته در حال تکامل اند . روزانه صدها مطلب منتشر می شوند و هیچ راهی برای خواندن همه ی این مطالب وجود ندارد . اما نکاتی ، برای استفاده ی مفید از باقی مانده ی زمان کاری و به روز بودن اطلاعات طراحان وب وجود دارد که به آنها می پردازیم

به روز بودن برای طراحان وب سایت webtarget.ir

طبقه بندی مطالب برای مطالعه به وسیله افراد متخصص و بازه زمانی

همه این تصور را دارند که سخت ترین بخش به روز ماندن، مطالعه ی زیاد است اما در واقع اینطور نیست. مطالب زیادی هر روزه منتشر می شوند، برای اینکه بتوانید استفاده بیشتری از این مطالب ببرید، نیاز دارید مطالب را،بر اساس اهمیت و کار آمدی طبقه بندی کنید. متاسفانه خواندن تمامی مطالب، روزانه امکان پذیر نیست، همچنین تمایل دارید غیر از مطالب مورد علاقه خود مطالب دیگر را نیز بخوانید ! اما نمی خواهید بیش از اندازه مطالعه کنید .

شما فقط نیاز دارید مطالب مهم و مرتبط را مطالعه کنید. بهترین راه حل، طبقه بندی اتوماتیک است و بهترین روش برای این کار ، استفاده از افراد متخصص و زمان هستند! اما چگونه ؟

افراد متخصص

بعضی از افراد ایده ها و مطالب زیادی را تولید و منتشر می کنند. خواندن همه این مطالب ارزش صرف شدن وقت گرانبهای شما را ندارد ، البته نخواندن تمامی مطالب یک متخصص به این معنی نیست که مطالب تولید شده مناسب نیستن و یا کیفیت پائینی دارند ،  ممکن است در یک وبلاگ ، دسته بندی ها و موضوعات مختلفی پوشش داده شوند و شما نیاز به خواندن و مطالعه تمامی دسته بندی ها و موضوعات نداشته باشید . اما بعضی از این  دسته بندی ها وایده ها برای شما واقعاً عالی هستند!

اگر مطالب و ایده های این اشخاص را به طور مستقیم دنبال کنید در بین آنها مطالب غیر مرتبط ( مطالبی که خواندن آنها برای شما مفید نیست ) بسیاری وجود خواهد داشت که باید بتوانید آنها را تشخیص دهید یا بتوانید با اعتماد بر احساس و تجربه خود مطالب مفید و خوب را تشخیص و آنها را جدا کنید.

بهترین روش حل این مشکل این است که خودتان به صورت مستقیم مطالب و نظرات این اشخاص را دنبال نکنید بلکه از افرادی استفاده کنید که مطالب این اشخاص را دنبال می کنند.
این افراد طبقه بندی را به خوبی برای شما انجام خواهند داد . اگر مطلب و ایده خوب و مفیدی وجود داشته باشد حتما بازخوردهایی  از آن را منتشر می کنند. معمولا میتوانید این گونه افراد را در شبکه های اجتماعی به راحتی پیدا کنید و با آنها آشنا شوید . این روش در هنگام توییت کردن بسیار خوب جواب می دهد و در مورد بعضی از وبلاگ ها که به عنوان یک دایرکتوری از مطالب خوب و مفید در یک دسته بندی خاص عمل میکنند نیز، صادق است!

مطالب افرادی که از همه چیز صحبت می کنند را دنبال نکنید . مطالب اشخاصی را که دور از سرو صدا و به آرامی مطالب دیگران را دنبال می کنند و آنها را به اشتراک می گذارند، را دنبال کنید.

زمان

راه دیگر طبقه بندی کردن مطالب، زمان است . بهتر است مطالب را در لحظه ی انتشار مطالعه نکنید . خواندن مطلب را به مدتی بعد، مثلا چند روز یا چند هفته بعد موکول کنید، مطالبی ارزش خواندن پیدا می کنند که بعد از مدتی جذابیت خودشان را حفظ کرده باشند. بسیاری از مطالب و ابزارها وجود دارند که حتی مدتی کوتاه بعد از انتشارشان از دور خارج می شوند. بهتر است مطالب خوانده نشده را دسته بندی کنید تا در اسرع وقت آنها را مطالعه کنید. بهترین راه برای دسته بندی مطالب خوانده نشده بوک مارک کردن آنها یا استفاده از بعضی وب سایت ها مانند Instapaper و pocket می باشد. معمولا به صورت پیش فرض در تمامی مرورگرها امکان بوک مارک کردن و ذخیر کردن لینک های مورد علاقه شما در دسته بندی های متفاوت وجود دارد ، و البته با کمی جستجو ابزارهای بسیار مناسبی را شناسایی خواهید کرد .

به روز بودن به معنی خواندن آخرین مطالب نیست بلکه یادگیری نکته هایی از مطالعه مطالب درست است و درواقع به خاطر سپردن مطالب خوانده شده می باشد.

یک نسخه پشتیبان یا backup از دانسته ها و اطلاعات خود داشته باشید

با توجه به کامپیوترها و ابزار هایی که در اطرافمان وجود دارند دیگر نیاز به سپردن همه مطالب در خاطرمان نیست . فقط باید این اطمینان را حاصل کنیم که می توانیم مطالب خود را به راحتی در آنها پیدا کنیم. بنابر این یک دایرکتوری از مقالات جذاب و بدرد بخور برای خودتان درست کنید. می توان با دسته بندی ،  نام گذاری و یا نوشتن یک یادداشت کوتاه برای آنها ، به راحتی در مواقع مورد نیاز به آنها دسترسی پیدا کنید . این کار را میتوان با به همراه داشتن حافظه های جانبی انجام داد و یا از امکانات فوق العاده وب سایتهای ذخیره ابری اطلاعات مانند dropbox و .. استفاده کرد که فقط به یک وسیله وابسته نباشید. شما می توانید اطلاعات خود را از طریق ابزار های مختلف ذخیره کنید و در واقع کتابخانه خود را همیشه به همراه داشته باشید .

استفاده از اطلاعات

مهم ترین قسمت به روز بودن درک و استفاده از یک تکنیک جدید در کارهای فعلی است. بهتر است مطالب و تکنیک هایی که مطالعه می کنید و یا یاد میگیرد را پیاده سازی کنید تا درک بهتری از آن موضوع یا مطلب داشته باشد. برای عملی کردن مطالب در حین مطالعه بهتر است از ابزارهایی برای تست و آزمایش آنها استفاده کنید . نمونه هایی از این نرم افزار ها Dabblet وJS Bin می باشند. این وب سایت ها این امکان را به شما می دهند که با امتحان تمرین ها و آموزش هایی که در مقالات به آنها برخورد می کنید، درک خود را از نحوه استفاده از آنها بیشتر کنید.

گفتگو کردن

هدف این مقاله بیان شیوه های بهتر برای مطالعه مقالات به صورت بهینه و به روز ماندن طراحان وب است .بعد از مطالعه نیاز است با افراد دیگر و متخصص در این زمینه به گفتگو بپردازید. گفتگو یکی دیگر از شیوه های به روز بودن است.در دنیای واقعی می توانید با مشورت با دیگر همکاران، شرکت در کنفرانس ها و یا کارگاه های آموزشی به تبادل اطلاعات بپردازید. این امر در دنیای مجازی و یا واقعی با استفاده از وب سایتها ، همایش ها و امکاناتی مانند Twitter ، فیس بوک ، فروم ها ، وبلاگ های شخصی و از همه مهمتر همکاران در محیط کار … برای برقراری گفتگو ، طرح سوالات و تبادل نظرات امکان پذیر می باشد .

منابع

همه تازه کارها در طراحی وب برای یادگیری بیشتر مطالب مرتبط با زمینه کاری خود، به وب سایت هایی سر میزنند که آموزشهای مجازی و خود آموزهای متنوعی در آنها منتشر میشوند. آنها نیز همه منابعی را که دیگر طراحان وب دنبال کرده اند را دنبال می کنند تا به یک متخصص تبدیل شوند. پس برای اینکه بتوانید مطالب بهتری در زمینه طراحی وب مطالعه کنید از طراحان متخصص بخواهید منابع و لینک هایی معتبر و مفیدی که مورد علاقه شان است و قبلا دنبال کرده اند را در اختیار شما بگذارند شاید شما بتوانید به این وسیله مطالب جدیدتری یاد بگیرید.



نویسنده / مترجم : سحر سروری


11 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است


  1. لقمان
    9 October 2012

    سلام
    مطلب خوبی بود و کاملا با مطالب گفته شده موافقم . اکثرا تجربه شده برا من یکی …
    موفق باشید .




  2. امیر
    10 October 2012

    مطلب مفیدی بود




  3. امیرسینا
    10 October 2012

    واقعا پیدا کردن فردی که بتونید باهاش تبادل اطلاعات و گفتگو داشته باشید از نظر من بهترین راه هست.شما میتونید به تمام اطلاعات فرد مقابل دسترسی داشته باشید و در کنار اطلاعات خودتون به یک جمع بندی خوب داشته باشید.اما مهم پیدا کردن همون فرد هست که بشه باهاش در سطح بالا تبادل اطلاعات داشت.
    مطلب جالب و خوبی بود ممنون




  4. امیر سروری
    13 October 2012

    مطلب بسیار جالی بود .




  5. مسعود درویشیان
    13 October 2012

    ممنون استفاده بردیم.




  6. مهدخت
    14 October 2012

    به روز بودن ضروری چه بسا علت عدم پیشرفت شرکت های برنامه نویسی وب سایت که در ایران وجو داره همینه. همیشه مسیر انتخابی برای درآمد و باقی ماندن در موفقیت یکنواخت نیست باید تغییر داشت و به روز بود



  7. بسیار جامع و مفید بود ممنونم :)




  8. فرهاد فرهمندخواه
    16 October 2012

    ممنون، از مقاله مفيدتون




  9. شهاب
    18 October 2012

    نکته ی جدید و جالبی برای من نداشت
    ممنونم




  10. webmaster
    25 October 2012

    خوب بوود. ممنون از مقالتون.




  11. نازمحمد
    6 November 2016

    مطالب بسیار مفیدی بود / ممنون



دیدگاه خود را بنویسید





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کامنت های شما بعد از تأیید توسط نویسنده وبلاگ، منتشر خواهند شد.

لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به پست بالا باشد. اگر حرف دیگری دارید و یا قصد تماس با من را دارید، از فرم تماس استفاده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت گراواتار یک آواتار اختصاصی برای خود تعریف کنید، تا در کنار نام شما نمایش داده شود

برای قرار دادن کدهای نمونه می توانید از تگ های [php] ، [html] ، [css] و [js] استفاده کنید.
به عنوان مثال کدهای php را می توان به صورت زیر قرار داد:
[php] var $whoLoveIranians = "WebTarget!"; [/php]



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.