چگونه طراح وب سایت بهتری شوم ؟

راهکارهایی برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت بهتر


مهدخت یافتیان 23 دیدگاه اصول طراحی وب سایت , کار و زندگی Sunday, 23rd October , 2011 56010 بازدید

سعی داریم در این مقاله اهمیت به روز بودن اطلاعات و لزوم تلاش برای پیشرفت شخصی و دانش فنی برای تبدیل شدن به یک طراح وب سایت بهتر را به طور مختصر و کلی شرح بدهیم ، و در کنار آن نیز چند توصیه در زمینه نحوه کسب اطلاعات و بروز کردن آموخته ها برای حرکت و پیشرفت در این راه داشته باشیم.

نیاز به بهبود را درک کنید

متاسفانه تا زمانی که افراد آسیب حاصل از داشتن و حفظ اطلاعات قدیمی را درک نکرده اند وقت و زمانی را برای یادگیری و پیشرفت برای خود در نظر نمی گیرند.

کسانی که به دانش خود تکیه می کنند باید بدانند که ممکن است یک روز شغل خود را از دست بدهند چون طبیعت شغل، تکنولوژی و ابزار ها این است که به سرعت در حال تغییر و دگرگونی هستند ( تغییر قوانین، به روز شدن و یا منسوخ شدن یک زبان برنامه نویسی و تغییر شیوه گسترش اطلاعات از یک تکنولورژی به تکنولورژی دیگر ) و این تغییر کل زندگی را نیز در بر می گیرد

بنابر این برای با قیماندن و پیشرفت در بازار کار ، باید با توجه به تقاضاهای جدید رشد و پیشرفت داشت.

صنعت طراحی وب سایت همیشه در حال تغییر است شما زمانی متوجه قدیمی شدن اطلاعات می شوید که دیگر قادر به اجرای آن در کار خود نیستید و در این حالت نیاز متداوم به خودآموزی و ارتقاء اطلاعات خود را دارید .

به طور مثال طراحی وب سایت و پیاده سازی آن با استفاده از ساختار جدول ها ) table ) در همین چند سال دچار تغییرات اساسی شده است و در طراحی های مدرن دیگر از این ساختار استفاده نمی شود و یا به ندرت استفاده میشود .

توجه داشته باشید که کسب مهارت های جدید زیاد سخت و هزینه بر نیست و بیشتر از صرف هزینه برای یادگیری نیاز به پشت کار و جدیت در کار احساس می شود.این یک چالش همیشگی است که اطلاعات شما به سرعت در حال قدیمی شدن هستند . شما شاید قصد داشته باشید که یک مطلب آموزشی را مطالعه کنید و یا در یک کارگاه ویا کلاس آموزشی ثبت نام کنید ولی باوجود کارهای زیادی که دارید بارها و بارها این موضوع به تاخیر افتاده است . در این زمان احتمالا فکر خواهید کرد که یادگیری و آموزش صبر خواهند کرد تا شما کارهایتان را کمتر کنید ولی علم و تکنولوژی منتظر نمی مانند .

همین تفکر می تواند شما را دچار مشکلات فراوانی کند و حتی تا مرز از دست دادن مشتریان و کارتان نیز پیش ببرد ، در صورتی که شما با یک تصمیم کوچک می توانید معلومات و مهارت خودتان را ارتقاء دهید و از یادگیری لذت ببرید.

برای کسب مهارت ها لازم است که از قبل راجع به آنها فکر کنید و تصمیم بگیریدکه چه مطالبی را و چگونه یاد بگیرید. برای دریافت و کسب مهارت نیاز به گذراندن این سه مرحله دارید

هدفتان را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از خودتان بپرسید چه چیزی را باید یاد بگیرم؟چه مهارتی را لازم است کسب کنم؟

این مرحله یکی از مهمترین مراحل برای شروع یک جهش در سطح و کیفیت کار شماست . کافیست که فقط خودتان را به عنوان یک فرد مبتدی که شغلش طراحی وب سایت است معرفی کنید و تلاش کنید با این بازار ارتباط برقرار نمائید . این ارتباط میتواند از طریق شرکت در کنفرانس ها ، ارتباط از طریق وبلاگ ها ، شبکه های اجتماعی و … برقرار گردد . بعد از مدتی فعالیت در بازار کار و یا حتی آشنایی اندک با این حرفه متوجه خواهید شد به کدام شاخه از این حرفه علاقه بیشتری دارید و نیاز به کسب چه محارتهای دارید . اهداف شما میتوانند به دو دست کلی بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم شوند که هر دو دسته نقش بسیار مهمی را دارا می باشند .

تعیین اهداف کوتاه مدت

با آموزش کوتاه مدت شما دیگر نیاز ندارید که صبر کنید تا میوه هایتان به ثمر برسد و می توانید در لحظه از هر مهارتی که یادگرفته اید استفاده کنید.

تعیین اهداف بلند مدت

باید اضافه کرد که یادگیری در بلند مدت به حفظ جایگاه شما کمک خواهد کرد.

هدف ها و تصمیم ها همگی به خودتان بستگی دارد ، افق دیدتان کجاست ؟ ، چه نوع آموزشی برای ارتقاء وضعیت شغلی خود احتیاج دارید ؟ به چه نوع کاری بیشتر علاقه دارید ؟ و … البته قبل از تعیین اهداف خود بهتر است خوب فکر کنید و برنامه ریزی کنید تا هیچ وقت نگوئید که

” من همیشه می خواستم یادبگیرم ….و اما هرگز نتونستم”.

به دو دلیل بهتر است که برنامه ریزی داشته باشید:

1- برنامه ریزی به ما کمک می کند تا تمرکز خودمان را بر روی مطلبی که می خواهیم یاد بگیریم حفظ کنیم . همه ما مطالبی را به صورت پراکنده از وبلاگ ها ، سایتهای آموزشی و اشخاص مختلف به صورت پراکنده می خوانیم و یاد میگیریم ، اما همه این مطالب و آموزشها می تواند به پیشرفت ما کمک کند؟ گاهی مطالعه به صورت پراکنده می تواند ما را از هدفهایمان برای کسب آموزش دور کند ، مطالب پراکنده و گوناگون نمی تواند به طور مطلوب به پیشرفت در یک زمینه شغلی کمک کند. برنامه ریزی به ما کمک می کند که همیشه به یاد داشته باشیم که می خواهیم در چه زمینه هایی مطالعه کنیم تا از موضوع اصلی دور نشیم.

2- با داشتن برنامه ریزی ایده ها و افکار شما نیز با توجه به حجم بالای کار و پراکندگی افکار فراموش نمی شود.

زمان بندی کنید

بدون زمانبندی، برنامه ریزی که انجام داده اید بیهوده است . زمانی را با توجه به برنامه ریزی برای کسب مهارت های جدید در نظر بگیرید و خودتان را مجبور به اجرای آن کنید ، اگر برنامه ریزی شما درست باشد و اهداف خود را درست تعیین کرده باشید ، بعد از مدتی خواهید دید که اشتیاق شما به این زمانبندی یادگیری هفتگی افزایش خواهد یافت و شاید حتی زمان آن را نیز افزایش دهید.

زمانی را برای یادگیری انتخاب کنید که از مشغله کاری آزاد باشید ، سعی کنید خودتان را با برنامه زمانبندی سازگار کنید ، ولی این به این معنا نیست که یک زمان مشخص را فقط به مطاله بپردازید و یا یک قالب دائمی را برای خودتان در نظر بگیرید . این زمان بستگی به خودتان دارد ، زمانی را انتخاب کنید که به نظر خودتان بیشترین بازدهی را برای شما دارد.

منابع را برای یادگیری پیدا کنید

شما یک برنامه و یک زمانبندی دارید. قدم بعدی پیدا کردن منابع برای یاد گیری است. به تعداد افراد مختلف شیوه های مختلفی برای یادگیری وجود دارد که این دقیقا به افراد بستگی دارد . برای مثال من یک فردی هستنم که کتاب زیاد می خوانم. من ترجیح میدهم از یک کتاب خوب مطلب یاد بگیرم تا چیزهای دیگر. شما انتخاب های مختلفی دارید ، ایده ها، فیلم ها، سمینارها ، کلاس ها و یا آموزش کامل از طریق وبلاگ ها. هر کدام از راه ها دارای جوانب مثبت و منفی مربوط به خود را دارد . بنابراین تاکید بر این است که بر اساس ترجیحات و توانائی های خود به دنبال منابع مناسب بگردید و این کاملا به خود شما بستگی دارد .

اما چه منابعی برای آموزش در دسترس شما قرار دارد ؟

آموزش آکادمیک و دوره های آزاد

اولین چیزی که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم ، شاید از نظر زمان و هزینه برای شما کمی سنگین باشد ، ولی ارزش فراوانی نیز دارد ، زیرا قدیمی ترین راه برای یادگیری یک شغل و یا یک حرفه است.آموزش و تحصیل معمول ترین راه برای بهبود اطلاعات و دانش فردی است. شما می توانید واحد های درسی مورد نیاز خود را از طریق آموزشگاه های آزاد پیدا کنید . مزیت در کلاس نشستن زمانی آشکار می شود که شما پیشرفت خود را در زمینه یادگیری مطالب آموزشی احساس می کنید . آشنایی با افرادی که از نظر جایگاه با شما در یک سطح هستند نیز بسیار جالب و مفید و مناسب است .یکی از دلایل پیشنهاد آموزشگاه های آزاد به عنوان مرجع برای گذراندن واحد های درسی، سازمان یافته بودن واحد های درسی بر اساس نیاز دانشجویان است . البته انتخاب یک آموزشگاه مناسب نیز کار ساده ای نخواهد بود . همیشه به دنبال اسمهای بزرگ نباشید بلکه کیفیت و تجربه اساتید و به روز بودن اطلاعات آنها را در نظر قرار دهید .

خوشبختان و یا متاسفانه مدارک آموزشگاهی در حال حاضر در بازار کار ایران کاربرد چندانی ندارند و ملاک برتری تکنیک و تجربه کاری است . بنابراین صرفا جهت گرفتن یک مدرک آموزشگاهی را انتخاب نکنید مگر آنکه به مدرک آن نیاز دیگری داشته بشاید !؟

گذراندن این واحد های درسی در دانشگاه ها و در رشته های مرتبط نیز باعث اتلاف وقت و هزینه زیاد برای شما خواهد شد که البته به روز نبودن اطلاعات درسی و عملی نبودن این آموزشها نیز مشکلی بسیار بزرگ است . در حال حاضر بسیاری از دانشجویان پس از گذراندن دوران دانشگاه تازه به سمت آموزشگاههای آزاد روی می آورند تا شاید چیزی یاد بگیرند . البته همیشه مثالهای نقض نیز وجود دارد .

کارآموزی

در صورتی که شما به عنوان کارآموز در شرکت یا موسسه ای مشغول به کار شوید تمام مطالبی که به صورت تئوری آموخته اید در اینجا به صورت عملی یا کاربردی می توانید مورد استفاده قرار دهید . در این دوره شما با نحوه کارکردن با متخصصین و کار آنها آشنا می شوید و تجربه های بسیار با ارزشی را کسب می کنید . شما با کارآموزی ممکن است دارای یک فرصت شغلی در یکی از شرکت های معتبر شوید که این بستگی به نحوه برخورد و ارائه توانائیهایتان در آن مجموعه دارد . کارآموزی در واقع یک کار بالقوه است که شما می توانید با مهارت خود آن را به صورت بالفعل تبدیل نمائید . کارآموزی غیر از جنبه های مثبت جنبه های منفی نیز دارد . یکی از جنبه های منفی آن عدم دریافت کارمزد یا حقوق است . در واقع کارآموزی یک نوع تعهد است ، تعهد به زمان و تلاش خودتان جهت یادگیری یک مهارت و پاداش آن بدست آوردن یک تجربه است بنابراین در دوره کارآموزی زیاد به دنبال دریافت حقوق نباشید.

در دوره کارآموزی ارزش تجربه ای که بدست می آورید به نوع کاری که به شما واگذار می شود بستگی دارد بنابراین سعی کنید خود را درگیر کارهای پیش پا افتاده و بی ثمر نکنید. یادگیری سریع و عمیق در دوره کارآموزی باعث ایجاد تعامل بین شما و افراد حرفه ای می شود . این چیزی است که در تمام دوره باید به خاطر داشته باشید.

کنفرانس ها و کارگاه ها

کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی در همه دنیا برگزار می شوند . این کارگاه ها مطالب و عنوان های مختلفی را از طراحی وب تا مطالب تخصصی در بر میگیرند . در ایران نیز خوشبختانه به تازگی کنفرانس ها و کارگاه هایی برگزار می شود که خودش جای بسی امیدواریست .

برگزاری جلسات و کنفرانس ها از قدمت زیادی برخوردار است . برگزاری این کنفرانس ها هزینه های زیادی را به برگزار کنندگان آن متحمل میکند و همین موضوع نیاز به حامیان مالی برای برگزاری این کنفرانس ها را افزایش می دهد و متاسفانه به دلیل عدم وجود توجیهات مالی برای حامیان ، آنها نیز به سختی اقدام به پشتیبانی از این کنفرانس ها می کنند . این موضوع در سالهای اخیر بسیار در ایران مشاهده شده که البته به لطف تلاش بسیار زیاد و موفق فعالان وب انگیزه حامیان مالی نیز به مراتب افزایش پیدا کرده است که البته راضی کننده نیست . این کارگاه ها با حضور یک گروه از طراحان و توسعه دهندگان وب برگزار میشود . در این جلسات شما فرصت صحبت کردن و پرسیدن سوالات و اشکالات خود را دارید .حتی در بعضی موارد کارهای جدید پیدا می کنید . روز کنفرانس می تواند به یک روز عالی برای یادگیری، تقسیم اطلاعات و ایجاد روابط اجتماعی و کاری تبدیل شود .

مزیت برگزاری این کارگارها این است که حجم زیادی از اطلاعات را در یک دوره زمانی کوتاه و به صورت سازمان یافته به شما منتقل می کند

ایجاد گروه و یا عضو شدن در فروم ها

یکی از بهترین راه یادگیری یاد دادن است . شما با عضو شدن در انجمن ها و فروم های مختلف می توانید با دیگر همکاران و یا دوستان خود که در این زمینه فعالیت دارند آشنا شوید مزیت این کار نه فقط در زندگی اجتماعی، بلکه برای تقویت اطلاعات خود و کمک به دیگران جهت بهبود بخشیدن به کار موثر می باشد. پیوستن به شبکه ها و گروه های مختلف باعث می شود که همیشه اطلاعاتتان را به روز نگه دارید و با مطالب تاره ای که شاید به ذهنتان نرسیده است آشنا شوید .

کتاب ها، وبلاگ ها، مقالات، پادکست ها و فیلم ها

اگر شما وقت گذارندن دوره ای در کلاس های آموزشی را ندارید یا خجالت می کشید دوباره به درس و کلاس و مدرسه برگردید می توانید از امکاناتی که در محیط اینترنت وجود دارد استفاده کنید . از مقالات ، خود آموزها ، کتاب الکترونیکی ، فیلم ، و اسلاید ها استفاده کنید که می توانند یک شیوه عالی برای خودآموزی باشند.

کتاب ها اولین و ساده ترین و مهمترین منابع برای یادگیری هستند که میلیون ها نسخه در عناوین مختلف به صورت رایگان و یا غیر رایگان به صورت آنلاین در موضوعات مختلف موجود می باشد. اگر شما اهل اینترنت و وب گردی برای پیدا کرد مطالب مورد نظرتان نیستید و یا اگر می خواهید که ازتمام حواس و تمرکزتان جهت یادگیری استفاده کنید پادکست ها و فیلم ها میتوانند بهترین گزینه باشند. چیزی که راجع به پادکست به خصوص پادکست صوتی باید یادآوری کرد این است که از آنها در هنگام کار نیز می توان استفاده نمود .

درگیر شدن در پروژه های جانبی

آخرین راه پیشنهادی با ارزش که به یادگیری و کسب تجربه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کار کمک می کند درگیر شدن در یک پروژه واقعی است . این کار باعث می شود که شما اطلاعات و دانشی که در کلاس درس و یا به صورت تئوری یادگرفته اید را به صورت عملی در یک پروژه واقعی پیاده کنید . پروژه های جانبی می توانند که یک کار طراحی حرفه ای باشد که به صورت مشترک در کنار یک تیم حرفه ای انجام میدهید و یا حل کردن یکی از مشکلات یک برنامه وب . همیشه گله از این وجود دارد که پیدا کردن یک پروژه واقعی کار سختی است . این حرف درست است تا زمانی که شما توقع دریافت پول و دستمزد یک فرد حرفه ای را در برابر کارتان داشته باشید . برای درگیر شدن در تجربه های واقعی نیاز به گذشتن از دستمزد و تمرکز برای کسب تجربه وجود دارد . راه دیگر میتواند تعریف یک پروژه با معیارهای استاندارد برای خودتان بشاد . شاید وب سایت شخصی شما بتواند یک نمونه کار خوب برای نشان دادن توانایی های شما باشد .

در ابن مورد میتوانید مطلب پنج تجربه در طول یک پروژه را نیز مطالعه نمائید .

همچنین شما می توانید یک وبلاگ بنویسید یا یک پادکست بسازید و یا یک خودآموز تهیه کنید و به صورت مهمان در وبلاگ های مطرح در کار خود منتشر نمائید . این فعالیت ها ابزاری هستند که به شما در تقویت مهارت ها کمک می کنند .



نویسنده / مترجم : مهدخت یافتیان

4 سال است به عنوان مدیر پروژه در زمینه طراحی وب سایت فعالیت دارم و مطالب و ترجمه های بسیاری در این رابطه تهیه کردم.


23 دیدگاه برای این نوشته ثبت شده است


  1. سید ایوب
    24 October 2011

    مطالب جالبی ارائه کردید ، خلاصه و مفید .

    فقط این برام سواله؟ آیا واقعا میشه فقط خودمون با تکیه بر مطالعه آزاد مثلا کتاب و فیلم های آموزشی و … در یک زمینه خاص تخصص کسب کنیم؟ یا نه باید حتما کلاس آموزشی بریم؟
    بسیار سپاسگذارم /.




    • امیر سروری
      24 October 2011

      سید ایوب @ ممنون از شما . من اعتقاد دارم که میشه و منابع خوبی وجود داره ، ولی کلاس آموزشی میتونه راه رو کوتاه تر کنه و امکان اشتباه رو کمتر و مزیت های دیگه مثل آشنا شدن با افراد دیگه و قرار گرفتن در محیط کار .. که اینها نکات مهم تری هستند . البته کار کردن در کنار افراد با تجربه هم میتونه نوعی کلاس باشه . درکل نمیشه یک راه حل رو برای همه توصیه کرد هر کسی باید راه خودش رو پیدا کنه و کلاس رفتن میتونه شما رو زودتر و بهتر در مسیر خودتون قرار بده ;-) موفق و پیروز باشید .




  2. سعید
    25 October 2011

    ایول به این می گن یه مطلب حرفه ای و کاربردی کلا تو انتخاب موضوع تک تشریف دارین!!!
    اما کاشکی یه چند تا لینک می زاشتین برای آشنایی بیشتر و درک بهتر البته همینی که هست عالیه ولی خوب …




  3. محسن هاشمی
    29 October 2011

    مطلب خیلی خوبی بود…

    منابع اموزشی خوبی وجود داره…
    اما انجام پروژه واقعی و کسب تجربه به این راحتی نیس…

    اشخاص حرفه ای هم معمولا حالاحالاها یه فرد مبتدی رو در کنار خودشون قرار نمیدن.

    نیازی ندارن.

    دلیلی هم نمیبینن لابد…

    لااقل من که ندیدم یه فرد حرفه ای بیاد و یه فرد مبتدی رو در کنار خودش قرار بده برای انجام پروژه …




  4. آزاده
    13 November 2011

    مطلب خوبي گفتيد.. من در به در دنبال اين ميگردم كه چه چیزی را باید یاد بگیرم؟ چون آشنايي با زبانها و نرم افزارهاي وب ندارم واقعا نميدونم كدوم يكي از بقيه بهتره.. اميدوارم شما كه تو اين زمينه كار كرديد بتونيد بهم كمك كنيد.. ممنون




    • امیر سروری
      13 November 2011

      آزاده @ ممنون . یکی از مهمترین مسائلی که قبل از شروع به هر کاری باید در موردش تحقیق بشه و مشخص بشه نقشه راه هست و پیدا کردن جواب این سوال که حالا باید چه کار کنم ؟ میتونه ایده خوبی برای نوشتن یک مطلب باشه تا شاید بتونه کمکی کنه . سعی میکنم بزودی حتما تجربیاتم رو در این زمینه بنویسم ، موفق باشید :-)




  5. آرمان
    13 November 2011

    سلام استاد
    ببخشید من چند تا سوال دارم ما از کجا می تونیم بدونیم که به چه منابعی احتیاج داریم و الان چه چیزی رو باید یاد بگیریم و چه چیز های جدید تری اومده که ما بلد نیستیم.
    یه سوال دیگه اینکه چطور می تونیم وارد محیط کار بشیم و با مشتری ارتباط بر قرار کنیم و چطور می تونیم مشتری جذب کنیم در این بازار کار اگه میشه یه توضیح مختصری بدید ممنون می شم …
    و یه سوال دیگه اینکه از کجا شروع کنیم و به نظرم این اصلی ترین سواله….. اول سایت بزنیم و تو سایت تبلیغ کنیم بعد شرکت راه بندازیم و بقیه یا اینکه اول در شرکت کار کنیم یا روش های دیگه به نظر شما از کجا استارت بزنم
    راستی بازم مثل همیشه مطلبتون حرف نداره منم اگه فشار درسیم کم شد مطلب می نویسم می فرستم براتون استاد




    • امیر سروری
      13 November 2011

      آرمان @ مرسی آرمان جان . حتما در مورد این سوال هایی که پرسیدی سعی میکنم به زودی مطلبی بنویسم . اگه مطلب هم بنویسی که دیگه عالی میشه اینم خودش یکی از راه های پیشرفته ;-) امیدوارم مثل همیشه موفق باشی .




  6. پیمان نعیمی
    16 November 2011

    ممنون از مطالب پر بارتون :)




  7. امین
    18 November 2011

    اول از همه طرح وبلاگت بسیار عالیه و از نظر گرافیکی خیلی جذابه
    دوم از همه مطلب را خیلی عالی نوشتی و یا اگر ترجمه کردی خیلی خوب متناسب با ایران تغییرش دادی
    سوم از همه
    دستتون خیلی درد نکنه




  8. k1
    23 November 2011

    خسته نباشی
    مقاله جالبی بود
    ایده های خوبی بهم داد
    آرزوی سلامتی و شادی پایدار




  9. آرزو
    28 November 2011

    سلام و خدا قوت.
    راستش من یه کاربر خیلی مبتدی هستم و تازه همین امروز یه نفر بهم پیشنهاد داد که طراحی وب سایت رو امتحان کنم.
    این مطالبی که نوشتین به نظرم جالب هستن ولی من خیلی گیج شدم :-/ درواقع شاید مشکل اصلی تو مرحله تعیین هدف باشه.. امیدوارم به زودی بتونم تو این زمینه مطالبی یاد بگیرم و بیام تو وبلاگتون و ازتون دوباره تشکر کنم..
    در پناه حق باشین.




  10. مهدي
    24 February 2012

    خيلي الي بود …..وري نايك




  11. ساناز
    5 April 2012

    سلام،میشه خودتون یه آموزشگاه خوب برای طراحی وب معرفی کنید؟و اینکه نظزتون راجع به جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران چیه؟



    • ساناز @ کار معرفی آموزشگاه بسیار سخته و نمیشه با قطعیت جایی رو معرفی کرد . اما میتونم بگم اگر این دید رو داشته باشین که باید بالاخره از جایی شروع کنید و یک سری موارد مقدماتی رو یاد بگیرین و در راه پا بزارین هر جایی میتونه خوب باشه . پیشنهاد من اینه که از هر کلاسی که از نظر هزینه معقول تره و بهش اعتماد قلبی بیشتری دارین و بیشتر بهتون توصیه شده و نتیجه های آموزشش رو دیدین شروع کنید . حداقل کمکی که میتونه به شما بکنه اینه که مسیر رو خواهید شناخت و قدم بعدی رو با دقت بیشتری بر خواهید داشت . این یک راه یک شبه نخواهد بود باید چند سالی قدم بردارید و مایوس نشید تا به نتیجه برسید . بهترین آموزش مطالعه و حضور در جوامع مجازی مرتبط با کار شما هست و هیچ آموزشگاهی این امتیاز رو برای شما نخواهد داشت که همیشه در کنار شما باشه . موفق باشید .




  12. پول
    22 June 2012

    کاش اموز طراحی قالبهای ورد پرسی رو میذاشتین عالی میشد




  13. حسین
    30 November 2012

    واقعا مطلب مفیدی بود
    خیلی ممنون




  14. آستیاژ
    16 February 2013

    یکی بیشترین مشکلات من در طراحی قالب و استفاده از div و…. بوده میشه مجموعه یا کتابی بهم معرفی کنید




  15. kanyar
    2 May 2013

    با تشکر




  16. امیر
    27 October 2013

    سلام ممنون از پستتون
    من چند وقت پیش یه مقاله در این سایت دیدم که در یک سری پیشنهاد برای شروع کار با وب داده بود مثلا کتاب معرفی کرده بود برای یادگیری php, html ,…. مقاله بسیار خوبی بود الان هر چه میگردم و سرچ می کنم پیداش نمیکنم میشه لینکشو بزارید اگه پاکش نکردید. ممنون




  17. مجید
    15 January 2015

    سلام من چندتاطراحی کردم نیاز به مشاوره دارم




  18. ali
    11 March 2015

    ممنون خیلی خوب بود




  19. مینا محمدی
    14 April 2018

    سلام واقعا سایتتون فوق العاد هاست ممنون بخاطر تمام زحمتی که می کشید بسیار سپاس گزارم



دیدگاه خود را بنویسید





نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کامنت های شما بعد از تأیید توسط نویسنده وبلاگ، منتشر خواهند شد.

لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به پست بالا باشد. اگر حرف دیگری دارید و یا قصد تماس با من را دارید، از فرم تماس استفاده کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت گراواتار یک آواتار اختصاصی برای خود تعریف کنید، تا در کنار نام شما نمایش داده شود

برای قرار دادن کدهای نمونه می توانید از تگ های [php] ، [html] ، [css] و [js] استفاده کنید.
به عنوان مثال کدهای php را می توان به صورت زیر قرار داد:
[php] var $whoLoveIranians = "WebTarget!"; [/php]



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2024 وب‌تارگت

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.